آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۲۳
اخبار ورزشی
۱۳

هشتمین دوره کتاب سال ولایت در قم برگزار شد

کتاب «الصحیح من سیره النبی الاعظم» نوشته علامه سیدجعفر مرتضی عاملی از لبنان به عنوان اثر برگزیده هشتمین دوره کتاب سال ولایت انتخاب شد.

هشتمین دوره کتاب سال ولایت، با حضور آیات عظام، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید، اساتید، فرهیختگان و اندیشمندان حوزوی و رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب صبح دیروز در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم، برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد، دبیر علمی این همایش با ارائه گزارشی گفت: در هشتمین دوره کتاب سال ولایت 1070 اثر مورد بررسی قرار گرفت که از این میان، تعداد 850 عنوان با موضوع سیره و معارف اهل بیت علیهم السلام، 110 اثر در بخش ویژه مربوط به شخصیت امام محمد باقر(ع) 60 اثر در حوزه کودک و نوجوان و 50 اثر در سطح بین المللی بوده اند. وی یادآور شد: در ارزیابی اولیه حدود 150 عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافت و از این میان 35 اثر برای داوری نهایی تعیین شد که در مرحله نهایی 7 اثر در حوزه بزرگسالان و یک اثر در حوزه کودک و نوجوان، برگزیده شدند.

در این مراسم آیت الله سبحانی سخنان رهبر کاتولیک ها را نشانه عدم درک صحیح او از مبانی توحیدی ارزیابی کرده و تصریح کردند: عجیب است که او به عنوان رهبری مذهبی، چگونه به کلام یک حاکم قرن سیزدهم تمسک می جوید، وانگهی اگر اسلام دین خشونت است هرگز در احکام الهی آن سخن از بخشیدگی و مهربانی رحمت خداوند به میان نمی آمد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با ارائه تعریف حقیقی جهاد از دیدگاه اسلام بیان داشتند: جهاد به معنای کوشش برای رفع موانع است که این تعبیر از جهاد بسیار دلنشین و زیبا بوده که برخلاف تفکر پاپ اسلام اندیشه ای فلسفی نیست بلکه پیامی الهی است.