آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۲۳
اخبار خارجی
۱۶

جنگ و گریز در خیابان های نابلس7 سرباز صهیونیست زخمی شدند

در جنگ و گریز خیابانی میان فلسطینیان و اشغالگران در نابلس، هفت نظامی رژیم صهیونیستی زخمی شدند. در همین حال، نظامیان اسرائیلی 12 شهروند فلسطینی را در مناطق کرانه باختری ربودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نظامیان اسرائیلی دیروز با هدف دستگیری افراد مورد نظر خود، با ادوات رزمی وارد شهر نابلس در کرانه باختری شدند و در حالی که احتمال هیچگونه حمله متقابل را نمی دادند، با بمب های دست ساز و موادمنفجره مبارزان و مردم در خیابان های نابلس هدف قرار گرفتند. به طوری که در این حمله غافلگیرانه که در بخش قدیمی این شهر روی داد، هفت تن از آنها زخمی شدند. دیروز نظامیان صهیونیست همزمان با تجاوز خود به نابلس، 12 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری ربودند، چهار تن از این اسیران، از ساکنان نابلس بودند.

بحران در ارتباط با تشکیل دولت وحدت ملی

به گزارش خبرگزاری رویتر مسئله به رسمیت شناختن و یا نشناختن اسرائیل توسط دولت وحدت ملی، تبدیل به مناقشه میان جنبش های حماس و فتح شده است. به گزارش این منبع،در حالی که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و رهبر جنبش فتح در نیویورک به رسمیت شناخته شدن دولت اسرائیل توسط دولت آتی وحدت ملی فلسطین سخن گفته است، «اسماعیل هنیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان اعلام کرد: در برنامه دولت آتی، به رسمیت شناختن اسرائیل جایی ندارد.

سایر رویدادها:

¤ به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا): کشورهای عربی در سازمان ملل با تنظیم متنی، طرح محکومیت فعالیت اتمی رژیم صهیونیستی را در دستور کار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دادند.

¤ به گزارش خبرگزاری مهر، «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه آمریکا، گفت که در نظر دارد به منظور احیای روند (به اصطلاح) صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها، به زودی به منطقه خاورمیانه سفر کند.

¤ به گزارش ایرنا، نتایج یک نظرسنجی در فلسطین اشغال شده نشان داد که 68 درصد از اسرائیلی ها از عملکرد «ایهود اولمرت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ناراضی هستند. بیش از سه چهارم اسرائیلی ها هم معتقدند که این رژیم برای ادامه بقای خود تلاش می کند.

¤ به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «شیمون پرز»، معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه در نیویورک درباره برگزاری نشست سران رژیم صهیونیستی و فلسطینی و سرنوشت سرباز اسراییلی به اسارت گرفته شده در نوار غزه گفت وگو کردند.