آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۲۳
اخبار خارجی
۱۶

شهادت یکی از رهبران شیعه در پنجاب پاکستان

رهبر شیعیان در شهر «سرگودها» در ایالت پنجاب پاکستان توسط دو نفر فرد مسلح ترور شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «سید بشیر حسن نجاری» رئیس سابق حزب «تحریک جعفریه» قبلا در سال 1996 نیز در خانه اش مورد حمله افراد مسلح گروه های افراطی مذهبی قرار گرفته بود.

این رهبر شیعی دادخواستی علیه گروه تروریستی لشگر جهنگوی به خاطر ترور «ناصر حسین نجفی» و مولانا «مقبول حسین» تقدیم دادگاه کرده بود.

مردم شهر «سرگودها» در پی این ترور دست به اعتراض و اعتصاب زدند و با تعطیل کردن کسب و کار، اقدام به ایجاد سد معبر در خیابان ها کرده و با آتش زدن لاستیک به مقابله با پلیس برخاستند.

گفتنی است گروه فرقه گرا، افراطی و غیرقانونی «سپاه صحابه» که دولت فعالیت آنان را ممنوع و غیر قانونی اعلام کرده، با نام انشعابی «لشگر جهنگوی» اخیرا مبادرت به بمب گذاری هایی در مساجد شیعیان و عملیات تروریستی در شهرهای کراچی، اسلام آباد، راولپندی، پیشاور، کویته، لاهور و دیگر شهرهای پاکستان کرده است.

افراد عضو این گروه فرقه گرای افراطی (وهابی تندرو) تعدادی از روحانیان شیعه و معلمان مدارس، افراد متدین و معروف را ترور می کنند.

مدتی است که دولت پاکستان به سپاه صحابه اجازه داده دوباره فعالیت سیاسی محدود را با نام جدید «ملت اسلامیه» داشته باشد.

در طول چند سال گذشته نیز توسط این گروه افراطی و تندرو، انفجارهایی انجام شده که در مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه ها و معابر عمومی، صدها نفر کشته و هزاران نفر نیز مجروح شده اند.