آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۲۳
شهرستان ها
۱۱

در راستای ارتقای روابط علمی و فرهنگی، سفیر و سرکنسول جدید روسیه با استاندار و شهردار اصفهان دیدار کرد

استاندار اصفهان با تاکید بر تلاش دولت نهم در ارتباط علمی و فرهنگی با همه کشورهای دنیا خواستار ارتقای روابط با روسیه شد.

سید مرتضی بختیاری در دیدار سفیر و سرکنسول جدید روسیه در ایران و هیئت برگزاری روزهای فرهنگی با اشاره به خواهر خواندگی دو شهر سن پترزبورگ و اصفهان اعلام آمادگی کرد تا این رابطه خواهر خواندگی جنبه کاربردی گرفته و به گونه ای برنامه ریزی شود تا مردم دو شهر از نتایج این خواهر خواندگی بهره مند شوند.

«دمیتری گولوبو» معاون شهردار سن پترزبورگ نیز در این دیدار اظهار داشت: این دو شهر نقش مهمی در سرنوشت و تاریخ کشورشان داشته اند و هر دو از جذابیت و هنرمندی خاصی برخوردار هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری روزهای فرهنگی سن پترزبورگ در اصفهان تاثیر به سزایی در توسعه افق های همکاری داشته باشد و زمینه ارتقای روابط فرهنگی بیش از پیش فراهم شود.

بنابر این گزارش، رئیس هیئت 22 نفره اعزامی از سن پترزبورگ روسیه در ملاقات با شهردار اصفهان نیز بر توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی و علمی بین دو شهر تاکید کرد و گفت: در این دیدار کوتاه برایمان مسلم شد که شهر زیبای اصفهان حقیقتا نصف جهان است.

«دیمتری اولومی» خواستار زمینه سازی شهردار اصفهان برای تبادل دانشجو و ایجاد روابط فرهنگی بین دانشگاه های اصفهان و شهر سن پترزبورگ شد.

در این دیدار دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار اصفهان با اشاره شناخت دو شهر خواهر خوانده تاریخی اصفهان و سن پترزبورگ از فرهنگ یکدیگر، بر لزوم تحکیم و استحکام بخشیدن به وحدت فرهنگی و توسعه روابط تاکید و اظهار امیدواری کرد در آینده گام های مؤثرتری برای تقویت مناسبات فی مابین دو شهر اصفهان و سن پترزبورگ برداشته شود.

شایان ذکر است روزهای فرهنگی سن پترزبورگ در اصفهان با حضور هیئتی 21 نفره از کشور روسیه مرکب از عده ای از هنرمندان، تجار و متخصصان فنی در روزهای 22تا 26 مردادماه جاری در اصفهان برگزار شد.