آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۷۹
سیاسی
۲

وزیر ارشاد در مراسم معارفه سرپرست جدید روزنامه ایران:روزنامه ایران در اطلاع رسانی صحیح نباید تریبون حزب خاصی باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روزنامه ایران باید وظیفه مهم اطلاع رسانی صحیح و شایسته را بدون اینکه تریبون حزب خاصی باشد به دوش بگیرد و حتی اگر هیچ رسانه دیگری این کار را نکند به تنهایی این وظیفه را بر عهده بگیرد.

به گزارش فارس، محمد حسین صفار هرندی،دیروز در مراسم معارفه، کاوه اشتهاردی، سرپرست جدید موسسه ایران و تودیع غلامحسن اسلامی فرد، مدیرعامل سابق این موسسه، افزود: روزنامه ایران باید مسیر درستی را برای رسیدن به جایگاه واقعی حرفه ای خودش مشخص کند و برای این کار قبل از هر کاری باید جایگاه این روزنامه و فرصتهایی که اخیرا و در گذشته داشته است، مورد بازشناسی قرار گیرد.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: روزنامه ایران باید متکفل این مسئولیت باشد که برای تقویت ظرفیتهای عظیم، علمی، صنعتی و فرهنگی کشور پیشگام باشد و این کار فقط با ترجمه متون خارجی امکانپذیر نیست بلکه نیازمند تولید اندیشه و تقویت جنبش نرم افزاری در کشور است.

صفار هرندی گفت: انتقاداتی به روند اداره قبلی این روزنامه دارم که در جمع داخلی این روزنامه بیان می کنم اما همین قدر بگویم که این روزنامه از انتشار هر مطلبی در همه زمینه ها که از آن بوی جدایی و غربت به مشام برسد باید خودداری کند و همواره باید برای همدلی همه گروه ها و اقوام و یکپارچگی ایران اسلامی بکوشد.

وزیر ارشاد اضافه کرد: شروع فعالیت روزنامه ایران به منزله انتشار مجدد آن نیست و زمان کوتاهی لازم است تا به بازتعریف و بازسازی روزنامه اقدام شود.

وی در مورد تعطیلی 4 ماه روزنامه ایران نیز گفت: تعطیل شدن این روزنامه به دو دلیل یکی اینکه تعطیل شدن هر روزنامه به خودی خود واقعه خوبی نیست و دیگر اینکه این روزنامه، روزنامه دولت بود حادثه خوشایندی نبود اما گاهی اتفاقات ناخوشایندی به وجود می آید که خیری در آن است، در حالی که خود ما ممکن است به آن واقف نباشیم.

صفار هرندی افزود: تعطیل شدن روزنامه ایران به طور قطع حاصل یک غفلت و ندانم کاری بود که حتی منجر به فدا شدن جان چند هموطن ما شد خود این مسئله نشانه اهمیت، حساسیت و خطیر بودن عرصه خبر و اطلاع رسانی است بنابراین خوب است درس بگیریم که قبل از انتشار هر اندیشه ای، انتشار آن چه عوارض مستقیم و غیر مستقیم در بردارد.