آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۷۹
صفحه آخر
۲۴

برنا مه های مو سسه علمی آیند ه ساز ا ن تشر یح شد

مدیرعامل موسسه علمی آینده سازان وابسته به اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان روز گذشته در جمع خبرنگاران، گفت: چند ین مسابقه در پایه های چهارم و پنجم ابتدایی و دوره های راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی برگزار می شود. “سید عبدالحسین هاشمی” افزود: پرسشهای این مسابقه به صورت چهار گزینه ای (تستی) و با تکیه بر مفهوم مطالب طراحی شده است و 70درصد پرسشها نیز از کتابهای درسی خواهد بود. وی اظهارداشت: دانش آموزان رتبه های برتر استانی و کشوری این مسابقات جوایز نفیسی از جمله سفر حج عمره، مشهد مقدس، سکه بهار آزادی، دوچرخه و کامپیوتر برخوردار می شوند.

هاشمی، آماده سازی دانش آموزان برای ارزشیابی پایان سال وآزمونهای سراسری را از جمله اهداف 9گانه برگزاری این مسابقات ذکر کرد و گفت: تکرار پایه و افت تحصیلی در پایه اول دوره متوسطه زیاد است و این مسابقه ها می تواند کمک بزرگی در رفع این مشکل بکند. هاشمی افزود: پرسشهای این آزمونها باتوجه به پیشرفت درسی مطابق با برنامه ریزی آموزشی از کتابهای درسی سال تحصیلی 86 -85و به صورت کاملا مفهومی و کاربردی است. البته آزمون ارزشیابی تشخیصی مهرماه از کتابهای درسی سال گذشته دانش آموزان خواهد بود. وی، درباره برگزاری شانزدهمین دوره کنکورهای آزمایشی این موسسه گفت:

شرکت کنندگان این کنکورها باید دانش آموزان رشته های شاخه نظری، پیش دانشگاهی یا سال سوم متوسطه(نظری) و همچنین دانش آموزان پایه سوم شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش باشند.