آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۷۹
اجتماعی
۲۲

علی رغم شایعات مختلف هیچ خطری برج آزادی را تهدید نمی کند

بخش اجتماعی: برخلاف آنچه که این روزها در برخی رسانه های داخلی و خارجی مطلبی درخصوص تخریب برج آزادی مطرح می شود، هیچ خطری سلامت سازه برج آزادی را تهدید نمی کند.

به گزارش خبرنگار ما، مهندس سرگل زهی شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به مطلب فوق افزود: اخیرا برخی مسئولین داخلی و برخی رسانه های خارجی نظیر BBC اظهارنظرهایی پیرامون تخریب برج آزادی مطرح می کنند که به طور قطع چنین چیزی صحت ندارد و برج آزادی همچنان به عنوان نماد ملی ما استوار است.وی افزود: چنین اظهاراتی از آنجا نشات می گیرد که در سال 83 نفوذ آب به سقف دو ساختمان داخلی برج آزادی نگرانی هایی را ایجاد کرد که برج در حال تخریب است اما با انجام مطالعات کافی و اخذ مشاوران زبده چنین احتمالی را رد کردیم.

شهردار منطقه 9 افزود: در آن ایام مشخص شد که برخی لوله کشی ها باعث تخریب ایزوله مخصوص برج شده و آب به لایه های دو ساختمان نفوذ پیدا کرده بود که با همکاری بنیاد رودکی به عنوان متولی امر نگهداری برج آزادی توانستیم جلوی نفوذ آب را بگیریم.

سرگل زهی خاطرنشان کرد: این را قبول داریم که برای نگهداری برج آزادی به طور اصولی و اساسی کاری انجام نشده است و ایراد در نگهداری صحیح برج بود و باید سازمانی جداگانه برای نگهداری برج آزادی تاسیس شود اما شهرداری هم برای بازسازی اصولی برج حدود 20 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.