آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۷۹
شهرستان ها
۶

مدیرکل گمرکات استان مرکزی:گمرکات استان مرکزی مجاز به صادرات گل و گیاه به خارج از کشور شد

اراک- خبرنگار رسالت:

مدیرگمرکات استان مرکزی گفت: با موافقت دفتر صادرات گمرک ایران گمرکات این استان به عنوان یکی از گمرکات مجاز در صادرات گل و گیاه شناخت و آغاز به کار کرد.

“محمود شریعت” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: تا کنون تنها 6 گمرک در کشور توانسته اند مجوز صادرات را در بخش گل و گیاه اخذ کنند. وی افزود: با این وجود گمرکات استان مرکزی میزان 1657 کیلوگرم انواع گل به ارزش ریالی 77 میلیون و 672 هزار و 8542 دلار به عراق فرستاده شده است. وی همچنین گفت: در شش ماه نخست امسال 98 هزار و 719 تن کالا به ارزش بیش از 651 میلیارد ریال از این گمرکات به 23 کشور جهان صادر شد که از لحاظ ارزش 44 درصد و از نظر وزن 6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

وی افزود: این کالاها شامل قیر، نفت، پلی اتیلن سنگین، ضایعات مسی، ورقه آلومینیوم، الیاف پلی پروپلین، بولدوزر، شمش روی شیشه و آیینه جام، پروفیل و... بوده است که بیش از 707 هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 3 هزار و 787 تن کالا به ارزش 79 میلیارد ریال از 17 کشور جهان به استان مرکزی از طریق گمرکات وارد شده است که از لحاظ ارزش 76 درصد تعداد 18 درص و وزن 59 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. وی در پایان گفت: در این مدت 123 فقره پرونده قضائی در گمرکات استان تشکیل شده است که ارزش 71 فقره از آنها بالای 10 میلیون ریال است و از این تعداد کالاها 86 فقره از پرونده ها به ضبط قطعی توسط گمرک و برای 61 فقره آن حکم برائت صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 17 درصد افزایش واز نظر تعداد پرونده 35 درصد کاهش یافته است.