آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۷۹
شهرستان ها
۲۰

ساخت سوزنهای یکبار مصرف الکترومایوگرافی در شیراز

شیراز- خبرنگار رسالت:

سوزنهای یکبار مصرف الکترومایوگرافی توسط متخصصان شیرازی با مصرف هزینه ای بالغ بر 700 میلیون تومان طی مدت 15 سال به تولید نیمه انبوه رسید. دکتر سیدعلی شهپری رئیس سازمان صنایع و معادن فارس ضمن بیان مطلب فوق گفت: نیدل های الکترومایوگرافی یکبار مصرف از مهمترین تولیدات صنعتگران فارسی است که با استفاده از روش مهندسی معکوس موفق به تدوین تکنولوژی و تولید آن شده در حالی که پیش از این تولید این محصول و مواد اولیه آن در انحصار کشورهای اروپایی بود.

وی ادامه داد: شرکت صفا الکترونیک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و پس از 10 سال تحقیقات، موفق به تولید این محصول الکترونیکی در عرصه پزشکی شده و با توجه به اهمیت کار این محصولات در سلامت انسان توسط معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ابتدا بر روی حیوان و سپس بر روی انسان مورد آزمایش قرار گرفته و تایید شده است.

رئیس سازمان صنایع و معادن فارس یادآور شد: هم اکنون سالانه بیش از 20 هزار قطعه از نیدل های الکترومایوگرافی در این شرکت تولید و به 200 مرکز درمانی و بهداشتی کشور عرضه می شود.

بنابراین به دنبال مکانیزمی برای پشتیبانی این شرکت برای توسعه خطوط تولید از نیمه انبوه به انبوه با نگرش صادرات هستیم. علی شامخی مجری طرح نیز گفت: در شرایط تولید نیمه انبوه بیش از 20 هزار دلار در سال تنها برای نیدل الکترومایوگرافی ارز صرفه جویی می شود.