آرشیو یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۵، شماره ۲۳۷۴۶
صفحه اول
۱

دکتر حداد عادل در جلسه علنی امروز مجلس

آماده همکاری در چارچوب مقررات بین المللی هستیم

رئیس مجلس، پیروزی حسین رضازاده را شادباش گفت

سرویس پارلمانی: دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، پیروزی حسین رضازاده، قهرمان وزنه برداری جهان را در مسابقات دیشب دومینیکن شادباش گفت و او را از جمله قهرمانان راستینی خواند که علاوه بر برخورداری از مهارت ورزشی، نمونه بارز اخلاق و ایمان نیز به شمار می روند.

وی آنگاه با ابراز تاسف از کاربرد داروهای نیروزا توسط برخی ورزشکاران، اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی درآینده نیز در صورت تکرار این مسایل، با ورزشکارانی که از مواد زورافزا استفاده کنند و اصول اخلاقی را رعایت نکنند، برخورد خواهد کرد.

- رئیس مجلس سپس با انتقاد از تحرکات اخیر آمریکا مبنی برلزوم اعمال تحریم علیه ایران، اعلام کرد: ما، طبق مقررات بین المللی، آمادگی همکاری برای هرگونه نظارت قانونی را داریم.

وی افزود: اگر با این مقدمات، باز هم از تهدید و تحریم صحبت به میان آید، معلوم می شود که مساله هسته ای برای بعضی کشورها و قدرت ها، مخصوصا آمریکا، بهانه ای است برای اعمال فشار برایران! حداد عادل همچنین تاکید کرد: مادام که بنابرمذاکره و حل منطقی مساله هسته ای باشد، ایران آن راه را ادامه می دهد، اما اگر صحبت از تحریم و تهدید باشد و با این زبان با ملت ایران صحبت شود، مجلس که زبان و صدای ملت است، برحق مسلم ملت در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای پافشاری خواهد کرد، چنان که تاکنون این حقیقت را به صورتهای مختلف بیان کرده است.

رئیس مجلس در ادامه سخنانش یادآور شد: ما، چون منطق داریم از مذاکره وحشتی نداریم، در نتیجه، طرح بحث هایی چون تحریم و تهدید، نشان دهنده آن است که برخی کشورها، به ویژه آمریکا، به دنبال بهانه ای برای اعمال فشار به ما هستند.

وی سپس تاکید کرد: اگر طرف مقابل، نگران انحراف فعالیتهای هسته ای ایران به سمت فعالیتهای نظامی است، بارها اعلام کرده ایم که در چارچوب مقررات بین المللی، آماده همکاری برای هرگونه نظارت بازرسان هستیم.