آرشیو سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۲
خودرو
۱۶

ثبت نام 300هزار مالک و انجام قرعه کشی و اعلام اولویت ها از اوایل آبان

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: با اتمام مهلت ثبت نام مالکان خودروهای فرسوده ورود اطلاعات 175 هزار مالک به سیستم انجام شده است.

مهندس سید رضا فاطمی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، با اشاره به اینکه بیش از 300 هزار نفر در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ثبت نام کرده اند، افزود: تاکنون ایران خودرو اطلاعات 140 هزار نفر و سایپا نیز اطلاعات 35 هزار مالک خودروهای فرسوده را به سیستم وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه قرعه کشی سه روز پس از پایان ورود اطلاعات به سیستم انجام می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود قرعه کشی و اولویت ها اوایل آبان ماه انجام و مشخص شود.

به گفته مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، اولویت اسامی افرادی که در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شرکت کرده اند پس از تعیین اولویت در نمایندگی محل ثبت نام اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار و 239مالک خودروهای فرسوده در طرح قبلی شرکت و خودرو آنها اسقاط شده است ولی تا کنون خودرو جایگزین دریافت نکرده اند، افزود: این متقاضیان بدون قرار گرفتن در نوبت یا قرعه کشی از تسهیلات این طرح جایگزینی مرحله جدید برخوردار خواهند شد.

به گفته فاطمی، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امسال 200هزار خودرو شخصی و 50 هزار تاکسی از رده خارج می شود. این در حالی است که واعظی آشتیانی روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرده بود که واگذاری خودرو ها به صورت اولویت بندی انجام می شود. وی در گفت وگو با خبرنگار ما، خبر مذکور را تکذیب و تصریح کرد: تنها خودروهای 6 و 8 سیلندر به صورت اولویت بندی از رده خارج می شوند و خانواده شهدا، جانبازان و اسرا نیز مشمول قرعه کشی نمی شوند و از سهمیه خاص برخوردار خواهند بود.

وی در خصوص نحوه قرعه کشی اظهار داشت: پس از انجام ثبت مدارک در کامپیوتر قرعه کشی به صورت رندم صورت می گیرد و کمیته نیز در روز قرعه کشی به عنوان ناظر شرکت می کند.