آرشیو پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۴
تشکل ها
۲۶

دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی: پیشنهاد ارائه داده ایم

به منظور کسب اطمینان بیشتر از عملکرد آیین نامه رتبه بندی شرکت های سازنده تجهیزات صنعتی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواستار اجرای آزمایشی این طرح شد.

محمدرضا پویش من، دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تهیه آیین نامه ای برای رتبه بندی شرکت های سازنده تجهیزات صنعتی و ارائه آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار کرد: این سازمان پس از بررسی طرح، از ما خواسته که چند نمونه آزمایشی را با استفاده از طرح مذکور بررسی کنیم تا در صورتی که آیین نامه مشکلی نداشت، برای تصویب به هیات دولت ارائه شود.

وی ادامه داد: ما نیز در مقابل این خواسته، دو روش به سازمان مدیریت پیشنهاد دادیم که براساس یکی از آنها، طرح ابتدا در هیات دولت تصویب، به مدت سه سال به صورت آزمایشی اجرا و مشکلات آن برطرف خواهد شد. در روش دوم نیز پیش بینی شده حدود 50 شرکت سازنده تجهیزات براساس این آیین نامه ارزیابی شوند و در صورتی که مشکلی وجود نداشت برای تصویب به هیات دولت ارائه شود.

پویش من با بیان این که سازمان مدیریت و برنامه ریزی هنوز نظر خود را در خصوص این دو روش اعلام نکرده است، گفت: از نظر ما اجرای پیشنهاد اول بهتر است، زیرا معتقدیم مشکلی در اجرای طرح وجود نخواهد داشت و به این ترتیب قانون برگزاری مناقصات نیز براساس این آیین نامه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتی که سازمان مدیریت روش دوم را مناسب بداند، ما در قالب یک قرارداد جداگانه حاضر به انجام این مطالعات هستیم، ولی این کار حدود هفت تا هشت ماه طول خواهد کشید که این مساله مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم آیین نامه رتبه بندی شرکت ها نیازی به اصلاح ندارد، مگر این که در مرحله عملیاتی شدن با برخی مشکلات مواجه شود که امکان برطرف کردن آن در یک دوره سه ساله وجود دارد.