آرشیو پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۴
خودرو
۱۶

منع مسوولان صنعت خودرو از مصاحبه درخصوص ال- 90

گفته اند نگویید!

در پی تماس خبرنگارما با برخی از مسوولان صنعت خودروی کشور به منظور پیگیری درخصوص مسائل مربوط به خودروی ال- 90،این مسوولان با طفره رفتن از مصاحبه، سرانجام از منع مصاحبه خود بنا به دستور مقامات بالا خبر دادند.

یک مقام آگاه که خواست فاش نشود در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مسوولان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با ابلاغ دستورالعملی خودروسازان و دیگر مطلعان در این زمینه را از انجام مصاحبه درخصوص ال- 90 منع کرده اند.

این در حالی است که برای خودروی ممنوع الورود مگان هرگونه گفت وگو و تبلیغ مجاز شمرده شده است.

پس از امضای قرارداد ال-90 در دولت سابق کمتر کسی فکر می کرد که مباحث مربوط به این خودروی ارزان قیمت فرانسوی روزی در صدر رسانه های خبری کشور یا حتی خارج از کشور قرار گیرد.

این قرارداد که دست به دست از دولت خاتمی به دولت احمدی نژاد منتقل شد در دولت جدید بیشترین بازتاب یک قرارداد صنعتی پس از بحث هسته ای را در بر گرفت.

حال همکاری قدیمی خودروسازان ایرانی با شرکت رنو در این قرارداد وارد مرحله جدیدی شده است تا این شرکت با ارائه خودروی ال-90 و مگان بتواند حضور پررنگ تری نسبت به گذشته در بازار خودروی ایران داشته باشد.

چرا که مردم ایران به جز رنو 5خودروی مناسبی از این شرکت در کشورشان ندیده بودند. قرار بود 25هزار خودروی ال -90 براساس برنامه طی سال جاری در دو کارخانه پارس خودرو (10هزار دستگاه) و ایران خودرو (15هزار دستگاه) تولید شود، اما زمان تولید این خودرو در کشور بارها به دلایلی مانند آماده نشدن قطعات ساخت داخل و خط تولید ایران خودرو به تعویق افتاد.

مهدی مفیدی، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران چندی پیش به خبرنگاران اعلام کرده بود که اواسط آذرماه تولید ال -90 در کشور آغاز می شود و این در حالی است که مدیر عامل شرکت رنو – نیسان تاریخ تولید این خودرو را در ایران دیماه اعلام کرده بود.

اما جای سوال است که با وجود اینکه قطعه سازان و خودروسازان برنامه مشخص خود را برای تامین قطعه و تولید ال-90 اعلام کرده اند، چرا اطلاع رسانی در خصوص این خودرو دچار سرما خوردگی شده است؟