آرشیو پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۴
حوادث اقتصادی
۳۰

لاستیک دزدان پایتخت در دام پلیس

اعضای یک شبکه زیرزمینی سرقت لاستیک خودرو در پایتخت با ردیابی های عملیاتی اطلاعاتی دستگیر شدند.

این 6مرد وقتی در زندان هم سلولی بودند نقشه سازماندهی گروه سرقت را طراحی کردند.

بنا به این گزارش، اواخر شهریور ماه سال جاری، ماموران کلانتری 148 انقلاب وقتی دو پسر جوان را به خاطر سرقت داخل خودرو بازداشت کردند هیچ کس نمی دانست جزئیات یک باند تبهکارانه فاش خواهد شد. این دو سارق ابتدا با سکوت و ادعاهای واهی سعی در گمراهی مسیر تحقیقات داشتند تا اینکه اعتراف کردند در قالب تیم 6نفره از اوایل سال 84 به سرقت لاستیک خودروها با یک شیوه خاص دست می زدند. وقتی با راهنمایی های این دو سارق، چهار تن از همدستانشان نیز بازداشت شد، کارآگاهان اداره 20 پلیس آگاهی تهران در تجسس های خود فاش ساختند سردسته باند مردی به نام «حسین» است. گرداننده شبکه سرقت در بازجویی های پلیس به کارآگاهان گفت: ما در غرب و شمال غرب سوار بر دو خوروی آردی سبزرنگ و پراید سفید پرسه می زدیم و با شناسایی طعمه هایمان که اکثرا دزدگیر نداشتند با پارک کردن خودروهایمان در برابرشان با تجهیزاتی که همراهمان بود صندوق عقب خودروها را سوراخ می کردیم و لاستیک های زاپاس را می دزدیدیم.

وی افزود: بیش از 550لاستیک دزدیدیم که به دو مالخر می فروختیم و همیشه سعی می کردیم با احتیاط دست به این سرقت ها بزنیم اما دو تن از اعضای باندم دستگیر شدند و راز سرقت هایمان فاش شد.

بنا به گزارش خبرنگار ما، پلیس از مردم خواست در صورت گرفتار شدن در دام این سارقان که 24 تا 47ساله اند با شماره 21855520 تماس بگیرند.