آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۴
بورس - خبر
۱۸

عرضه 65درصد از سهام آریاالکترونیک ایران در تابلوی چهارم

فارس- اولین عرضه عمده سهام شرکت های تابلوی چهارم به فروش 65درصد از سهام شرکت زیان ده آریاالکترونیک ایران تعلق گرفت.

براساس تصمیم دو شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان و صندوق ذخیره فرهنگیان 65درصد از سهام این شرکت فعال در صنعت لوازم خانگی ششم آبان ماه به صورت یکجا و نقد عرضه خواهد شد.

شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان که مالک 4/60درصد از سهام این شرکت است اصالتا و وکالتا از طرف صندوق ذخیره فرهنگیان که دارنده 6/4درصد از سهام آریا الکترونیک است در مجموع 20میلیون و 814هزار و 817 برگ سهم معادل 65درصد از کل سهام آریا الکترونیک را به قیمت پایه هر سهم یک هزار و 754ریال در تابلوی چهارم عرضه خواهد کرد.

طبق دستورالعمل نحوه انجام معاملات در تابلوی غیررسمی، کارگزاری حافظ به عنوان کارگزار فروشنده این تعداد سهام در ساعت 30/8 الی 9 صبح 6آبان نسبت به عرضه سهام آریا الکترونیک با نماد معاملاتی «لرادا» اقدام خواهد کرد. بر اساس آیین نامه معاملات این عرضه به صورت «ژعمده» خواهد بود.

تاکنون 43شرکت از جمع 434 شرکت پذیرفته شده به تابلوی چهارم منتقل شده اند که سهام این شرکت ها که در هفته ها و ماه های آینده به تعداد آنها افزوده خواهد شد براساس شرایط و ضوابط تعریف شده و مشخصی مورد داد و ستد قرار خواهند گرفت. شرکت های این تابلو تا پایان سال جاری مهلت خواهند داشت که در صورت احراز شرایط و خروج از ضرر و زیان مجددا به تابلوی فرعی برگردند و در غیر این صورت از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس حذف خواهند شد.