آرشیو یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۲۴۱
بازار سرمایه
۹

شخارک بیشترین تاثیر را بر شاخص ها گذاشت

گروه بازار سرمایه: روز گذشته شاخص کل 95\4 واحد رشد یافت که 62\1 درصد این صعود متاثر آخر سهام شرکت پتروشیمی خارک با نمادشخص رک بوده است. کل ارزش بازار روز گذشته این سهام چهارده میلیون و پانصد و چهارده هزار ریال برآورد شده است. پس از این سهم نیز سهام شرکت پتروشیمی اصفهان بیشترین تاثیر را بر شاخصها داشت و دو میلیون و چهارصد و چهل و پنج ریال از حجم معاملات روز گذشته حاصل داد و ستد این سهم بود.

سهام شرکت کالسیمین با نماد مبادلاتی (فاسمینح) با افزایش قیمت، پرفروش ترین سهام روز گذشته شد و چهارصد و سی و چهار تقاضا به ارزش سی و نه میلیون و هفتصد و سی و چهار هزار ریال جهت فروش این سهم به کارگزاری ها ارایه شد.

پس از این سهم نیز سهامداران شرکت های مهرکام پارس، سرمایه گذاری غدیر (هلدینگ)، سرمایه گذاری ساختمان ایران (هلدینگ)، شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ایران (هلدینگ) و... در صف فروش قرار گرفتند.

سهام شرکت باما نیز با ثبت صد و چهل و نه تقاضا در کارنامه خود در صدر جدول بهترین تقاضاهای خرید قرار گرفت و این سهم در روز گذشته بیشترین درصد تقاضای بازار را به خود اختصاص داد.

سهام شرکت های پتروشیمی اراک، شرکت فراوری معدنی ایران، بانک کارآفرین، صنایع مس شهید باهنر، پتروشیمی اصفهان، بانک اقتصاد نوین و... نیز خریدارانی را در صف ها داشتند.

سهام شرکت داروسازی زهراوی با نماد (دزهراوی) نیز با شش تقاضای خرید ارزان ترین سهام روز گذشته بود. سهم های پتروشیمی فارابی، کاشی اصفهان، تولید سموم علف کش، کنتورسازی ایران فراورده های نسوز آذر و... نیز با افت قیمت، در جرگه ارزان های بازار قرار گرفتند.

گران ترین های بازار نیز از این قرار بودند: حق تقدم کالسیمین، شرکت صنایع جوشکاب یزد، شرکت فراوری مواد معدنی ایران، باما، ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران، معادن منگنز ایران و...

در پایان معاملات نیز تمام شاخصها روند رو به رشدی داشته و شاخص کل به نشان 9 هزار و پانصد و نود و یک صعود کرد.