آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۶
صنعت و معدن
۳

با پرداخت 200میلیارد تومان به طرح های سیمان احمدی نژاد موافقت کرد

رییس جمهوری دستور پرداخت 200میلیارد تومان تسهیلات جدید به طرح های نیمه تمام سیمانی را صادر کرد.

این طرح ها پس از بحث و بررسی مشکلات صنعت سیمان بین ریاست جمهوری و وزارت صنایع و معادن روی میز کار دکتر احمدی نژاد قرار گرفتند.

قریب دو ماه پیش تاکنون مقامات وزارت صنایع و معادن در مصاحبه های خود اعلام کرده بودند که نتایج بررسی های آنان نشان داده با تزریق 200میلیارد تومان اعتبار اضافی به طرح های نیمه تمام سیمانی مشکل کمبود داخلی برطرف خواهد شد.

عصر گذشته نیز وزیر صنایع و معادن با اعلام خبر صدور دستور رییس جمهوری مبنی بر پرداخت رقم فوق، صنعت سیمان را با یک خبر مسرت بخش مواجه کرد.

به گفته علی رضا طهماسبی، با اجرای دستور رییس جمهوری به بانک مرکزی مبنی بر پرداخت 200میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام سیمانی، از اواسط سال آینده مشکل کمبود سیمان نخواهیم داشت.

وی با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر مهم ترین برنامه برای متعادل کردن بازار سیمان اتمام طرح های نیمه تمام که شامل طرح هایی که زیر 25درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، طرح هایی که بالاتر از 25درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و بالای 25درصد که از ذخیره ارزی گشایش اعتباری استفاده کرده اند، است. تعداد این پروژه ها در مجموع به 24طرح می رسد. این طرح ها از 6ماه پیش مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته اند که براساس آن یک طرح عملیاتی جهت تکمیل و راه اندازی آنها تهیه و به رییس جمهور تقدیم شد.

پس از آن با صدور دستور دکتر احمدی نژاد به بانک مرکزی برای پرداخت 200میلیارد تومان تسهیلات اضافی موردنیاز آن طرح ها، از سال آینده با برطرف شدن مشکل بازار داخلی، امکان صادرات را هم داریم و می توانیم جایگاه واقعی خود را در میان کشورهای منطقه به دست آوریم.

علیرضا طهماسبی در رابطه با یک میلیارد تن ذخیره سنگ آهن (در سنگان) کشف شده و تاثیر آن بر تولید فولاد کشور گفت: این مقدار ذخیره با تلاش بسیار زیاد دوستان کشف و به ذخایر سنگ آهن کشور که مورد نیاز و ماده اولیه کارخانجات فولاد است اضافه شده است که قطعا بر میزان تولید فولاد کشور تاثیرگذار خواهد بود.