آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۶
بازرگانی
۵
نمایه

غربت صادرکنندگان لرستان در روز ملی صادرات

رییس سازمان بازرگانی استان لرستان گفت: متاسفانه در چندسال گذشته بیش از 420نفر به عنوان صادرکننده نمونه در کشور معرفی شدند که حتی یک نفر آنان نیز از استان لرستان نبودند.

قدرت ا... ولدی، پرداخت جوایز صادراتی به صادرکنندگان، توسعه تجارت الکترونیک، پرداخت یارانه غیرمستقیم به منظور کاهش هزینه صادراتی، توسعه زیرساخت ها، اطلاع رسانی درست و دقیق و کمک به ایجاد شرکت های بزرگ و توانمند صادراتی را از جمله راهکارهای کمک به صادرکنندگان استان بیان کرد.

ولدی گفت: امسال به منظور ترغیب و تشویق صادرکنندگان برای صادرات بیش از یک میلیارد ریال جوایز صادراتی به این افراد پرداخت خواهد شد. وی افزود: با توجه به اینکه نقطه تجاری با 90کشور جهان ارتباط دارد، صادرکنندگان باید از این نقطه تجاری نیز استفاده کنند تا در امر صادرات کالا موفق تر عمل کنند. وی راه اندازی نمایشگاه بین المللی را یکی از راه های ارائه کالاهای تولیدی و صادراتی در این استان عنوان کرد و گفت: در صورت برپایی این نمایشگاه می توان صادرات استان را افزایش داد. رییس سازمان بازرگانی لرستان گفت: در زمان حاضر برخی محصولات کیفی این استان نظیر نخود، پسته، سنگ و دارو به دیگر استان های کشور صادر می شود و همین امر مشکلاتی را برای صادرات و صادرکنندگان این استان ایجاد کرده است.