آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۶
بورس - شرکت ها
۱۰

پیش بینی سود خالص سیمان اصفهان 24درصد کاهش دارد

پیش بینی سود پس از کسر مالیات امسال سیمان اصفهان در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل 24درصد کاهش نشان می دهد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران این شرکت درآمد هر سهم امسال را با 76میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزار و 842 ریال پیش بینی کرده است.

همچنین پیش بینی درآمد حاصل از فروش «سصفها» در سال جاری مبلغ 335میلیارد و 220میلیون ریال است. این شرکت تا پایان تابستان امسال از فروش محصولات خود مبلغ 170میلیارد و 126میلیون ریال درآمد کسب کرد که این مبلغ 51درصد از پیش بینی بودجه این شرکت را محقق کرده است.

سیمان اصفهان تا پایان شهریور ماه برای هر سهم خود مبلغ 967 ریال سود محقق کرد که این مبلغ 53درصد از پیش بینی درآمد هر سهم این شرکت را پوشش داده است.

پیش بینی عملکرد سیمان اصفهان برای سال مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش یک درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 17درصد افزایش و سود عملیاتی 12درصد کاهش نشان می دهد.

سیمان اصفهان اعلام کرده است طرح های بهینه سازی الکتروفیلتر پیش گرم کن کوره شماره 3 و اضافه کردن سیستم ایرلیفت بر روی این کوره و همچنین ترمیم و بازسازی سازه های بتنی قدیمی کارخانه با برآورد سرمایه گذاری بالغ بر 16میلیارد ریال در دست بررسی و اجرا است که تا پایان شهریور ماه 85 مبلغ 2میلیارد و 771میلیون ریال در این خصوص سرمایه گذاری شده است.

هزینه سرمایه گذاری را مبلغ 12میلیارد و 500میلیون ریال اعلام کرده بود.

هیات مدیره در نظر دارد تقسیم 70درصد سود خالص سال مالی 1385 را به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.