آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۶
بورس - شرکت ها
۱۰

«قمرو» 380ریال سود پیش بینی کرد

شرکت قند مرودشت درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان تیر ماه 86 را با سرمایه 23میلیارد و 70میلیون ریال، مبلغ 380ریال پیش بینی کرده است.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «قمرو» درآمد حاصل از فروش سال مالی 86 را مبلغ 176میلیارد و 352میلیون ریال اعلام کرده است. این پیش بینی در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل با 10درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

این شرکت در سایر پیش بینی های سال 86 به ترتیب در زمینه بهای تمام شده کالای فروش رفته 13درصد افزایش، سود عملیاتی 20درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 33درصد کاهش نشان می دهد. شرکت دلایل تغییرات را افزایش درآمد حاصل از فروش بابت افزایش نرخ فروش محصولات اصلی و فرعی و افزایش حجم تولید و فروش با توجه به افزایش قرارداد خرید چغندر قند، افزایش بهای تمام شده بابت افزایش هزینه های تولید، افزایش هزینه های مالی بابت افزایش دریافت تسهیلات و کاهش خالص درآمد (هزینه)های متفرقه به علت کاهش سرمایه گذاری های کوتاه مدت مالی اعلام کرده است.

براساس اطلاعات دریافتی، هیات مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ 6میلیارد و 921میلیون ریال (مبلغ 300ریال به ازای هر سهم) از سود عملکرد سال های مالی 85 و 86 را به مجمع عمومی عادی سالانه سال های یاد شده پیشنهاد کند.