آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۶
حوادث اقتصادی
۳۰

بازداشت جاعل بین المللی اسکناس و مدارک شناسایی

جاعل بین المللی که به طور ماهرانه ای اقدام به جعل مدارک شناسایی، اسکناس و تراول چک می کرد بازداشت شد.

این مرد 45 ساله که تبعه کشور عراق است، در حالی که تعدادی اسکناس 2هزار تومانی قلابی در دست داشت، از سوی ماموران پلیس آگاهی شهرری دستگیر شد.

در بازرسی از خانه این مرد تعداد زیادی کارت و مدارک شناسایی جعلی به دست آمد.

متهم پرونده با تغییر چهره و گرفتن عکس در پوشش ها و حالت های مختلف برای خود کارت های شناسایی مختلف تهیه کرده بود.

وی هنگامی که به دستور بازپرس «دانشور» از شعبه هفتم دادسرای شهرری تحویل پلیس آگاهی شهرری شد در بازجویی های پلیس ضمن به گردن گرفتن همراه داشتن اسکناس های قلابی، جعل و فروش مدارک شناسایی با همدستی یکی از دوستانش را به گردن گرفت.وی در این باره گفت: از

6 ماه قبل وارد این کار شدم. در زندان با یک مرد آشنا شدم که او فوت وفن این کار را به من آموخت. وقتی از زندان بیرون آمدم و نتوانستم کار مناسبی پیدا کنم تصمیم گرفتم به آدرسی که هم سلولی ام داده بود بروم. وقتی نزد او رفتم، فروش مدارک تقلبی تهیه شده را بر عهده من قرار داد.

او کارت ها و گواهینامه ها را خود با وسائلی که در اختیار داشت تهیه می کرد و من آنها را می فروختم. او هم در قبال این کار مبلغی به من می داد. بارها خانواده ام این وسائل را دیده بودند ولی از ترس این که برای من اتفاقی بیفتد حرفی به میان نمی آوردند. وی در ادامه اعترافات خود گفت: از یک سال قبل به مواد مخدر اعتیاد پیدا کردم و یک بار به اتهام مواد مخدر و صدور چک بلامحل بازداشت و زندانی شده بودم.

من هر گواهینامه را به مبلغ 50هزار تومان می فروختم. چون خودم اصلا آشنایی با کامپیوتر نداشتم، او پس از مدتی برایم کارت های خبرنگاری و مدارک شناسایی جعلی زیادی درست کرده بود و با آن تراول های تقلبی را نقد می کردم.با توجه به این اعترافات بازپرس «دانشور» دستور داد تا متهم برای انجام تحقیقات بیشتر بار دیگر در اختیار پلیس آگاهی شهرری قرار گیرد.