آرشیو یکشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۸۳
صفحه اول
۱

در2روز آینده بارندگی اغلب نقاط کشور را فرا می گیرد

هوای اغلب نقاط کشور در 48 ساعت آینده نیمه ابری، ابری همراه با بارش رگبار و باران های نسبتا شدید خواهد بود. به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، تغییرات محسوس آب و هوایی اخیر ناشی از حرکت 2 توده هوای ناپایدار از سمت شبه جزیره عربستان و دریای مدیترانه به روی شرق و از جمله ایران است.

بنا به گزارش رسیده این سامانه ناپایدار در حرکت شرق روی خود سبب بارندگی در نیمه غربی، نواحی مرکزی، دامنه های البرز، شمال و برخی نقاط کشور می گردد. مدت این بارندگی ها تا فردا ادامه داشته و روز سه شنبه به طور موقت از میزان ناپایداری ها کاسته می شود. در این حال خبرنگار ما در تماس با یکی از کارشناسان هواشناسی کسب اطلاع کرد که هوای ناپایدار - به جز سه شنبه - تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. براین اساس در دو روز آینده آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان و ایلام هوایی نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق، چهار محال و بختیاری نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق خواهند داشت. هوای استان های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و سمنان نیز نیمه ابری همراه با افزایش باد، رگبار و رعد و برق خواهد بود.

گزارش رسیده از مرکز پیش بینی هوا می افزاید: خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد نیز در 48 ساعت آینده هوایی نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق خواهند داشت.

\ احتمال طغیان رودخانه ها

بارندگی های ناگهانی در روزهای آینده احتمال طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب ها را افزایش داده است. دیروز مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان لرستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به احتمال طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر هشدار داد.