آرشیو دوشنبه ۸ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۹
بازارچه
۲۸

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران خواستار شد

مردم با اطلاع دادن مراکز غیرمجاز فروش دام زنده به کمک شهرداری بیایند

خبرگزاری مهر - فروشندگان غیرمجاز دام زنده چون جایگاه مشخصی ندارند و در سطح شهر به صورت مخفی به کار مشغول هستند، جلوگیری از کار آنان بسیار مشکل است و بدون کمک و اطلاع رسانی مردم نمی توان این معضل را حل کرد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: بیشترین کاری که می توان در برخورد با دستفروشان دام زنده انجام داد، اطلاع رسانی فرهنگی به مردم و ایجاد شرایطی است که شهروندان دیگر نیازی به خرید دام از مراکز غیرمجاز نداشته باشند.

مهندس احمد نصری با تاکید بر اینکه سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران نسبت به این موضوع که مستقیما با جان مردم در ارتباط است، بی تفاوت نیست، گفت: با ایجاد دو کشتارگاه بهداشتی در تهران فضای لازم جهت خرید و عرضه دام زنده به صورت بهداشتی ایجاد شده و دیگر نیازی به خرید از فروشندگان غیرمجاز نیست.

وی عدم اطلاع رسانی از وجود مراکز عرضه دام زنده از طرف ماموران شهرداری را قابل پیگیری عنوان و تاکید کرد: در صورت بروز هر گونه تخلفی در این باره مسوولان آن در ساماندهی مناطق باید پاسخگو باشند.

نصری در ادامه، دسترسی به مراکز عرضه و ذبح دام زنده را از طریق اینترنت و تلفن میسر دانست و گفت: با این حال این مراکز کافی نیست و باید با ایجاد مراکز بیشتر دسترسی مردم به این مراکز را افزایش دهیم.

وی همچنین با هشدار به غیر بهداشتی و غیرقانونی بودن خرید دام از دستفروشان گفت: مردم نباید با وجود مراکز عرضه و ذبح بهداشتی دام که با حضور دامپزشک و مراجع قانونی به فعالیت می پردازند از مجاری غیرمجاز اقدام به خرید دام کنند.