آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵، شماره ۵۹۹۸
شهرستان ها
۶

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:تثبیت قیمتها در سایه کوتاه کردن دست دلالان از بازار است

ارومیه - خبرنگار رسالت:

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تثبیت قیمتها زمانی امکان پذیر است که دست دلالان و واسطه ها از بازار کوتاه گردد و عرضه و تقاضا متناسب شود.

مظفر بخت آزاد در گفتگو با خبرنگار ما افزود: دولت نمی تواند در مقابل بازار کاذبی که توسط دلالان ایجاد شده بایستد و رشد 12 درصدی تورم در کشور بیشتر ناشی از عدم مدیریت صحیح و برخی سیاستهای غلط اقتصادی در کشور است.

وی اضافه کرد: دولت با خرید تخمینی برخی محصولات کشاورزی تا حد زیادی به تثبیت قیمتها کمک می کند ولی عمده عامل ایجاد تورم در بخش محصولات کشاورزی مربوط به محصولاتی است که خرید تضمینی نمی شودو آزادانه به فروش می رسند لذا دولت باید برای این امر چاره مناسبی بیندیشند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان ما باید امنیت اقتصادی داشته باشند و ضریب اعتماد کشاورزان به دولت افزایش یابد.

وی یکی از علل دیگر تورم و گرانی را افزایش درآمد سرانه مردم عنوان کرد و افزود: زمانی که درآمد مردم افزایش می یابد رفاه مردم بیشتر و فرهنگ مصرف آنها نیز تغییر می کند.

وی تصریح کرد: ما در بخش غلات تثبیت قیمت داریم ولی بیشترین نوسانات بخش کشاورزی در بخش محصولات پروتئینی است که باید چاره اندیشه شود.

وی گفت: برای تنظیم بازار استان آذربایجان غربی در سال جاری و عید نوروز و مناسبتهایی که داریم 1100 تن سیب به بازار مصرف عرضه خواهد شد.