آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۸۵
صفحه آخر
۲۴

جایزه ای جهانی برای محمد احمدی

محمداحمدی عکاس بود، عکاسی که نگاه خاصی داشت. بعد فیلمبردار شد با فیلم «در». بعد مدیر تولید شد و بعد اولین فیلم سینمایی خود را جلوی دوربین برد. این فیلم «شاعر زباله ها» نام دارد و بنابرآخرین اخبار، شاعر زباله ها در سیزدهمین حضور بین المللی خود جایزه بزرگ کلیساهای جهانی را در سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم اکراین به خود اختصاص داده است.

این سومین جایزه بین المللی است که فیلم شاعر زباله ها توانسته است به خود اختصاص دهد، پیش از این نیز جوایز خود را از جشنواره ریل ورد درکشور کانادا به عنوان بهترین فیلم بین المللی و جشنواره میلان در کشور ایتالیا به عنوان بهترین فیلم تماشاگران دریافت کرد.

جشنواره اکراین از تاریخ بیست و نهم مهرماه تا هفتم آبان ماه در شهر کیف برگزار شد. داوران بخش جایزه کلیساهای جهانی را اتوبرادک از کشور جمهوری چک و تیتیانا کلوسکا از کشور اکراین و واسیل رادلیکی از کشور بلژیک تشکیل می دادند.

گفتنی است که دیپلم های افتخار این بخش نیز به سینمای ترکیه و سوئیس تعلق گرفت.

فیلم شاعر زباله ها به مسائل عاطفی یک رفتگر می پردازد. لیلا حاتمی، فرزین محدث و... بازیگران شاعر زباله ها هستند و پرویز پرستویی نیز به عنوان مشاور در کنار احمدی بوده است. فیلم شاعر زباله ها هنوز در ایران به اکران عمومی در نیامده و گروه سازنده درصدد نمایش آن در ایران هستند.