آرشیو چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۲۴۷
ایران
۳

حدود 250 هزار نفر برای انتخابات شورای اسلامی داوطلب شدند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه یی، تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات سومین دوره شوراهای کشور را 247 هزار و 138 نفر شامل 24 هزار مرد و 7 هزار زن اعلام کرد.

به گزارش مهر، در این اطلاعیه آمده است: از این تعداد 33 هزار مرد و 2 هزار زن برای شوراهای شهر و تعداد 204 هزار مرد و 4 هزار زن برای شوراهای اسلامی روستا ثبت نام کرده اند.

همچنین 2 هزار 500 نفر مرد و 29 نفر زن برای عضویت در شوراهای اسلامی عشایر ثبت نام کرده اند.

براساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، سیر مراحل بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا به این شهر اعلام می شود:

از اولین روز ثبت نام داوطلبان، کار استعلام سوابق آنان)به استثنای داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر که منوط به نظر هیات اجرایی بخش بوده است (از مراجع محلی از قبیل اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال آغاز و مراجع یاد شده 10 روز برای هر استعلام فرصت داشته اند تا پاسخ آن را به فرمانداری یا بخشداری ذی ربط اعلام نمایند.

برای آن دسته از داوطلبانی که در پایان روز ثبت نام)30\7\85(اعلام داوطلبی نموده اند و سوابق آنان استعلام شده است، فرصت مراجع در تاریخ 10\8\85 پایان خواهد یافت.

این گزارش می افزاید: بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی نیز بتدریج و بلافاصله حداکثر ظرف 7 روز پس از دریافت سوابق داوطلبان در جریان است و در تاریخ 17\8\85 خاتمه خواهد یافت.

در این بین هیات های نظارت شهرستان و بخش نیز نظریه خود را درخصوص صلاحیت آن دسته از داوطلبانی که در هیات های اجرایی رد شده است به فرمانداری و بخشداری ذی ربط اعلام خواهند کرد و در این مرحله کار آنان در تاریخ 25\8\85 خاتمه خواهد یافت.