آرشیو شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۲۴۹
ایران
۴

«نوامبر خونین» پس از «اکتبر خونین» در عراق؛ خشونت های روز پنجشنبه عراق ده ها کشته برجای گذاشت

منابع امنیتی عراق از کشته شدن ده ها عراقی در خشونت های روز پنجشنبه به ویژه در شهرک صدر خبر دادند.

به گزارش «ایلنا»، شبکه خبری الجزیره گزارش داد: «منابع امنیتی عراق اعلام کردند که خشونت های روز پنجشنبه در مناطق مختلف این کشور جان ده ها عراقی را گرفت و شمار دیگری را زخمی کرد. از سوی دیگر ارتش امریکا دیروز از کشته شدن چهار امریکایی دیگر خبر داد.»

بنابراین گزارش، آمار کشته و زخمی های شهرک صدر در این میان برجسته تر بود بطوری که در اثر انفجار یک اتومبیل بمب گذاری شده در این شهرک، 7 عراقی کشته و 45 تن دیگر زخمی شدند. از سوی دیگر در حملات نظامیان امریکایی به مبارزان عراقی در منطقه محمودیه در 35 کیلومتری جنوب بغداد دست کم 13 مبارز عراقی کشته شدند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، ستاد فرماندهی نظامیان امریکایی در عراق دیروز در بیانیه یی اعلام کرد، در حملات نظامیان امریکایی به دو ساختمان که تصور می رفت مبارزان در آن سنگر گرفته اند، پنج نفر از جمله یک مبارز که کمربند انفجاری بر تن داشت، کشته شدند.

گفته می شود در بازرسی از این ساختمان ها، مقادیری مواد منفجره نیز کشف شد. در همین حال «عدنان الدلیمی، رییس جبهه توافق عراق، دولت تحت ریاست «نوری المالکی» را متهم کرد که از اهل سنت دفاع نمی کند.»

بنابراین گزارش، الدلیمی گفت: «دولت در برابر آنچه که به دست گروه های نظامی در حق اهل سنت صورت می گیرد، سکوت می کند که این امر زمینه را برای ارتکاب بدترین جرایم در حق آنها فراهم می کند.»