آرشیو شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۲۴۹
اجتماعی
۶

وزیر آموزش و پرورش: مدارس خطرآفرین جمع می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال آن هستیم تا از زمین موسسات، کارخانه ها، انبارها و پادگان هایی که قرار است از تهران خارج شود، سهمی را برای آموزش و پرورش در نظر بگیریم.

به گزارش ایلنا، محمود فرشیدی، در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی آریو مصلی نژاد و دبیرستان دخترانه نمونه دولتی آرمیتا مصلی نژاد، گفت: از آنجا که در تهران فضا و زمین برای توسعه مدارس کم است؛ آموزش و پرورش باید طرحی را به دولت ارایه دهد که از طریقی بتوانیم فضاهای جدید آموزشی را به کار گیریم. فرشیدی خاطرنشان کرد: اقدامات خیران دولت و مجلس را نیز متوجه وظایف خود کرد؛ به نحوی که مدارس نوسازی شده را به زودی تحویل می گیریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ظرف 4 سال سایه سنگین مدارس خطرآفرین از سر دانش آموزان برداشته می شود، یادآور شد: قلع و قمع مدارس دارای مالک یا تخلیه مدارس استیجاری نگرانی هایی را برای تعدادی از دانش آموزان ایجاد می کند که این امر هم مورد توجه دولت قرار گرفته است. وی افزود: مجلس سه سال به دولت فرصت داده برای جلوگیری از قلع و قمع مدارس با مالکان مذاکره کند تا بودجه یی برای آموزش و پرورش پیش بینی شود و مدارس استیجاری نیز خریداری شود. فرشیدی افزود: با توجه به محدودیت فضای آموزش و پرورش تلاش می کنیم از فضاهای موجود حداکثر استفاده را بکنیم و پیش بینی شده در اوقات فراغت هم از مدارس استفاده شود.

وی استفاده بهینه از فضاهای آموزشی را دغدغه اصلی خیران عنوان کرد و گفت: مدارس فنی در روزهای تعطیل و ساعات فراغت نیز مورد استفاده قرار گیرد و در این روزها آموزش خشک در مدارس ارایه نمی شود تا دانش آموزان انگیزه بیشتری برای حضور در مدارس داشته باشند.