آرشیو شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۲۴۹
اقتصاد نو
۱۲

مدیرعامل شرکت سیمان خرم آباد خبر داد:پذیره نویسی شرکت سیمان خرم آباد آغاز می شود

بزودی پذیره نویسی شرکت سیمان خرم آباد از طریق کلیه شعب بانک سپه سراسر کشور آغاز می شود لذا متقاضیان می توانند جهت سرمایه گذاری، سهام مورد نظر خود را خریداری کنند.

محمد خدری مدیرعامل شرکت سیمان خرم آباد در خصوص احداث کارخانه سیمان خرم آباد خاطرنشان کرد شرکت مذکور در تاریخ 20\5\82 به ثبت رسیده و مقدمات کاربری احداث کارخانه سیمان خرم آباد با ظرفیت 3300 تن در روز در 20 کیلومتری خرم آباد با ظرفیت 3300 تن در روز در 20 کیلومتری خرم آباد فراهم شده است.

وی در ادامه افزود: در این خصوص کلیه مطالعات معدن در دو فاز صورت گرفته و این کارخانه در زمینی به مساحت 100 هکتار در کنار جاده آسفالته کمربندی خرم آباد خوزستان احداث خواهد شد.

به گفته وی طرح مذکور سال گذشته در بانک سپه توسط کارشناسان خبره بررسی و در نهایت مورد تایید بانک قرار گرفت، لذا در این راستا کلیه تسهیلات ارزی و ریالی آن نیز به تصویب رسید.

مدیرعامل شرکت سیمان خرم آباد اشتغال بطور مستقیم را 350 نفر اعلام کرد و گفت صرف نظر از اینکه در طول اجرای پروژه نفرات زیادی در رشته های مختلف مشغول به کار می شوند، در زمان بهره برداری نیز 350 نفر بطور مستقیم و 7500 نفر اشتغال غیرمستقیم خواهند داشت لذا این طرح، تنها طرحی است که می تواند علاوه بر تامین نیاز استان، گامی در جهت خودکفایی سیمان کشور باشد.

خدری همچنین از واگذاری سهام کارخانه سیمان خرم آباد خبر داد و گفت: پذیره نویسی شرکت سیمان خرم آباد از تاریخ 20\8\85 آغاز می شود که متقاضیان می توانند برای خرید سهام به کلیه شعب بانک سپه سراسر کشور مراجعه کنند لذا با توجه به محدودیت زمانی و میزان عرضه سهام توصیه می شود که عموم مردم به محض اعلام پذیره نویسی نسبت به خرید سهام اقدام نمایند.

خدری قیمت هر سهم را 1000 ریال عنوان کرد و گفت در این پذیره نویسی 100 میلیون سهم معادل 10 میلیارد تومان با توجه به توانایی سهامداران اصلی شرکت عرضه خواهد شد. به گفته وی وام ارزی پروژه از طریق صندوق ذخیره ارزی و مبلغ 5\26 میلیون یورو وام ریالی به میزان 20 میلیارد تومان توسط بانک سپه تامین شده که در این راستا حمایت های استان نیز صورت گرفته که این مساله سبب شده تا طرح فوق به درجه اطمینان برسد لذا کار اجرایی نیز بزودی آغاز خواهد شد.