آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۰
اجتماعی
۴

ساختار و شیوه داوری در جشنواره مطبوعات تغییر می کند

ساختار و شیوه داوری جشنواره مطبوعات در دوره های آینده تغییر خواهد کرد. رضا مقدسی دبیر سیزدهمین جشنواره مطبوعات دیروز در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب در مورد فرایند داوری و کارشناسی آثار گفت: معیار داوری در جشنواره مطبوعات کلی است و نمی توانیم معیاری برای داوری اعلام کنیم تا بر اساس بارم بندی برگزیدگان را انتخاب کرد.وی افزود: ما از صاحبنظران و اساتید خواسته ایم که معیار داوری در جشنواره مطبوعات را به ما اعلام کنند که تا کنون نظرات زیادی در این مورد دریافت کرده ایم و این معیارها در هر بخش تدوین خواهد شد، در سال آینده بر اساس این معیارها آثار داوری خواهد شد و این معیارها خواهند بود که رتبه هر خبرنگار را معلوم خواهند کرد.

به گفته مقدسی، کار داوری در این دوره از جشنواره بر عهده یونس شکر خواه، عباس سلیمی نمین، مهدی فرقانی، اسماعیلی شفیعی سروستانی، حسام الدین آشنا و رضا مقدسی بوده و زمان مراسم معرفی برگزیدگان جشنواره صبح روز پنج شنبه دوم آذر1385 مصادف با سالروزولادت حضرت معصومه (س) و مکان برگزاری آن در تالار وحدت است.

وی در ارتباط با جوایز این جشنواره گفت: 13 نفر برگزیده کمیته های حرفه ای برای سفرهای تحقیقاتی به کشورهای اروپایی و آسیایی اعزام می شوند.از این تعداد 9 نفر از روزنامه های سراسری و 4 نفر از خبرنگاران نشریات محلی هستند. این افراد به کشورهای نروژ، فنلاند، فرانسه، آلمان، ترکیه و هند اعزام خواهند شد. وی تصریح کرد: هم اکنون پیشنهاد اعزام برگزیدگان به کشورهای بر شمرده شده مطرح شده ولی قطعی نشده است و دلیل اعزام خبرنگاران به کشورهای خارجی این است که این کشورها از نظر رسانه ای سطح پیشرفته ای دارند و سفرهای خبرنگاران ما به این کشورها دستاوردهای خوبی به همراه خواهد داشت.سفر حج عمره و سکه بهار آزادی از دیگر جوایزی است که از سوی دبیر این جشنواره اعلام شد. دبیر سیزدهمین جشنواره مطبوعات یادآور شد: به مناسبت نخستین سالگرد فاجعه سقوط هواپیمای خبرنگاران بخش ویژه ای به جشنواره مطبوعات افزوده شده که آثار تولید شده در مطبوعات و رسانه ها در خصوص این حادثه مورد داوری قرار خواهد گرفت.