آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۰
ویژه
۱۳

معرفی کتاب

> نقش مراکز داده

در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات

این کتاب مجموعه مقالات همایش نقش مراکز داده در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که توسط دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی به چاپ رسیده است.

در این کتاب می خوانیم: بررسی ضرورت و اهمیت مراکز داده در ابعاد ملی و جایگاه آن در توسعه، دولت الکترونیکی، زیرساخت شبکه مرکز خدمات اینترنت، لینوکس،سیستم عامل مناسب برای مراکز داده، جامعه اطلاعاتی، نقش مرکز داده، روش شناسی پیاده سازی سیستم های انبار داده، مدیریت امنیت اطلاعات مراکز داده برپایه استاندارد، نقش مهندسی اجتماعی در پایه گذاری مراکز داده کشور، ضرورت خدمات هم مکانی، رویکردهای نوین در طراحی مراکز داده، امکان سنجی ایجاد مرکز ملی اطلاعات کشور، امنیت مرکز خدمات اینترنت، الزامات قانونی مراکز داده و روش های طراحی شبکه با استفاده از متعادل کردن بار. بهای کتاب 2300 تومان است.

> راهنمای امنیت فناوری اطلاعات

کتاب راهنمای امنیت فناوری اطلاعات مجموعه ای از تعاریف و راهکارهای امنیت عمومی را ارائه کرده و جنبه های مدیریتی آنها را نیز مدنظر قرار داده است. در متن نخستین تلاش شده که مطالب به گونه ای بیان شوند که فهم و درک آنها نیاز به دانش اختصاصی در این حوزه نداشته باشند و بتوانند به کار جامعه گسترده ای از کاربران فناوری اطلاعات _ خصوصا مدیران _ بیایند. این کتاب ترجمه؛ مهدی میردامادی، زهرا شجاعی، محمدجواد صمدی و تالیف جورج سادوسکای، جیفراکس، دمپزی، آلن گرین برگ، باربا راحی. حک و آلن شوارتز است.

ناشر این کتاب شورای عالی اطلاع رسانی و بهای آن 5000 تومان است.

> روند برگزاری اجلاس جهانی سران

درباره جامعه اطلاعاتی و مشارکت ایران

کتاب مجموعه ای از اسناد، مدارک و گزارش اجلاس های مختلف و همچنین گزارش فعالیت های ایران در فرایند طولانی برگزاری اجلاس سران درباره جامعه اطلاعاتی (WSIS) است. این اجلاس در ماه دسامبر 2003 (آذر 1382) در شهر ژنو با حضور بیشتر سران دولت های عضو سازمان ملل تشکیل شد و برآیند آن صدور قطعنامه ای در اصول و مبانی و یک برنامه اجرایی بود. تهیه و تنظیم این کتاب را نصرالله جهانگرد، خسرو سلجوقی، محسن پازری و علی سوزنگر انجام داده اند و دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی این کتاب را به همراه لوح فشرده با قیمت 4500 تومان عرضه کرده است.