آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۰
ایران زمین
۲۰

سومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی رضوی در فارس برگزار می شود

شیراز خبرنگار «ایران»: سومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی رضوی در زمینه های طراحی، نقاشی، نقاشی خط، تذهیب، نگارگری، طراحی پوستر، طرح جلد کتاب، طراحی لوگو، حجم سازی و تندیس برگزار می شود.

دکتر حسین جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره، در موضوعات «مردم، زیارت و بقاع متبرکه»، «بیانات امام رضا(ع)»، «مهاجران توس که شخصیت های مرتبط با امام رضا(ع) از جمله حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)»، «حضرت فاطمه معصومه(س)» و... هستند، لحظات تابناک زندگی امام رضا(ع)، مردم و اعتقادات دینی مرتبط با ولایت به رقابت خواهند پرداخت. وی در رابطه با شرایط ارسال آثار جشنواره اظهار داشت: هنرمندان می توانند حداکثر 5 اسلاید 36*24 یا 5 قطعه عکس 18* 13 از آثار خود را به همراه اطلاعات موردنیاز در فرم شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارائه نمایند. جعفری یادآور شد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره در سراسر کشور می توانند با مراجعه به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خود، فرم فراخوان و شرایط شرکت در جشنواره را دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه امکان ارسال تصویر آثار به جشنواره از طریق پست الکترونیکی فراهم شده خاطرنشان ساخت: آخرین اطلاعات مربوط به جشنواره در حال حاضر روی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به نشانی artasistant@farsculture.gou.ir موجود است و امکان تکمیل فرم ثبت نام و ارسال تصویر آثار از این طریق میسر شده است.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سومین جشنواره هنرهای تجسمی رضوی 4 آذرماه در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تاکید و تلاش ستاد برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی بر معرفی و حمایت از چهره های معاصر فرهنگی و هنری کشور و استعدادهای جوان و خلاق با تکیه بر تجربیات و دستاوردهای دیرپای هنری خاطرنشان ساخت: مهمترین هدف برگزاری این جشنواره، اشاعه و اعتلای فرهنگ و هنر دینی است. وی تعالی بخشیدن به خلاقیت های هنری، ارج نهادن به تلاش های مستمر و مؤثر هنری نیروهای جوان متعهد و مستعد و ارائه و معرفی تجربیات هنرمندان معاصر را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره مذکور برشمرد.