آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۰
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

اصفهان: نمایشگاه نقاشی مفهومی با عنوان «قلب و جام استخوانی» در نقش خانه حوزه هنری اصفهان گشایش یافت. در این نمایشگاه آثاری از نوشین نفیسی هنرمند نقاش اصفهانی با استفاده از نقاشیها و تصاویر قلب و قفسه سینه به آفرینش فضای جدید هنری به صورت مفهومی پرداخته است. این نقش ها نمایش دهنده احساسات و عواطف بشری انسانهای مختلف است. این نمایشگاه تا 26 آبان ماه برپاست.

\ نمایشگاه مجموعه عکس های دکترمحمد حسین ذکرگویان با عنوان «عنصر اول» در موزه هنرهای معاصر اصفهان گشایش یافت. این نمایشگاه با موضوع آب و انعکاس طبیعت در آینه این جادوی جاری در روح بارور و زایشگر هستی حاصل هفت سال عکاسی ذکرگو از آب در سراسر دنیا و منظری از تجربه حرفه ای وی در حیطه عکاسی است. این نمایشگاه تا 20 آبان ماه جهت بازدید علاقه مندان دایر است.

سمنان: نمایشگاه و کارگاه پارچه بافی به روش سنتی در بنای تاریخی دروازه ارگ سمنان گشایش یافت. در این کارگاه مراحل مختلف نخ ریسی تا بافت پارچه «وشینه» (کرباس) که به روش سنتی است در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. برگزاری این کارگاه در معرفی حرفه نخ ریسی و پارچه بافی که تا چند دهه قبل از مشاغل اصلی خانواده های سمنانی محسوب می شد بسیار مؤثر است.

در این نمایشگاه مجموعه ابزارآلات سنتی بافت پارچه و نخ ریسی به نمایش گذاشته شده است. این کارگاه و نمایشگاه تا پایان آبان ماه صبح ها برای بازدید علاقه مندان دایر است.

مشهد: هفتمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج از هجدهم آبان ماه به مدت پنج روز در مشهد برپا می شود. در مرحله نخست 60 نمایش از استانها و شهرهای مختلف کشور به عنوان برگزیدگان استانی معرفی شدند که کمیته انتخاب و بازبینی نهایی، آثار واجد شرایط را برای حضور در این مرحله انتخاب کرده اند.