آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۰
اقتصادی
۱۸

99 درصد درآمد های مالیاتی در 7 ماهه اول سال جاری محقق شد

گروه اقتصادی: در هفت ماهه ابتدای سال 85 نسبت به هفت دوازدهم پیش بینی شده در بودجه کل کشور حدود 99 درصد از درآمد های مالیاتی کشور وصول شد.

علی اکبر عرب مازار، رئیس سازمان امور مالیاتی، در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه 99 درصد از درآمد های مالیاتی پیش بینی شده طی هفت ماه گذشته محقق شد گفت: امید است که درآمد های وصولی مالیاتی تا پایان سال جاری به میزان رقم پیش بینی شده در بودجه 120، هزار میلیارد ریال محقق شود. به گفته او از ابتدای سال تا پایان مهر ماه 63 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی وصول شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که با روند فعلی آیا احتمال افزایش درآمد های وصولی مالیاتی از 100 درصد حجم پیش بینی شده در بودجه کل کشور وجود دارد، یا خیر؟ تاکید کرد: این امیدواری وجود دارد و افزایش حجم درآمدهای وصولی مالیاتی وابسته به فعالیت های اقتصادی و پرداخت های حاصل از آن است.

عرب مازار در ارزیابی خود از خود اظهاری های مالیاتی امسال توضیح داد: خود اظهاری های مالیاتی امسال بسیار مطلوب بوده است به طوری که درصد افزایش مناسبی امسال نسبت به سال گذشته ایجاد شدکه نشان می دهد مردم به سیستم مالیاتی اعتماد پیدا کرده اند.این امر خود تشویقی برای افزایش فعالیت های فرهنگی در زمینه مالیات است تا اعتماد مردم جلب شود.

به گفته او تعداد خود اظهاری های مالیاتی دریافتی از اشخاص حقوقی تهران نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.