آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۰
صفحه آخر
۲۴

اسکورسیزی و مستندی درباره گروه رولینگ

او یکی از معروفترین کارگردانان سینماست و آنها یکی از محبوبترین گروه های قدیمی موسیقی در دنیا. پس از مستند باب دیلن، این بار نوبت گروه پرطرفدار رولینگ استوتر است تا کارگردان معروف سینما «مارتین اسکورسیزی» فیلمی درباره آنها بسازد.

به گزارش گاردین، اسکورسیزی که این روزها فیلم «Departed» او با بازی لئوناردو دی کاپریو و مت دمون بر پرده سینماهاست، مشغول فیلمبرداری ازگروه موسیقی رولینگ استوئه برای ساخت مستندی درباره آنهاست که سال آینده به بازار سینما خواهد آمد. تاکنون چندین سکانس این فیلم در سالن کوچک موسیقی Beacon Theatre نیویورک که این گروه در دو روز گذشته در آنجا اجرا داشت کلید خورده است و اسکورسیزی اکیپی از بهترین فیلمبرداران مستند را برای این پروژه مهم کاری خود به خدمت گرفته است.

برخی از آنها نام های مطرحی همچون میچ آموندسن، فیلمبردار ماموریت غیرممکن 3 و رابرت السویت از شب بخیر ناموفق باشید هستند. در این فیلم از بخش هایی از کنسرت های این گروه، پشت صحنه اجراها، مصاحبه ها و فلاش بک های تاریخی از قدمت این گروه راک استفاده خواهد شد.

بر پایه این گزارش اسکورسیزی اخیرا استعداد مستندسازی خود را در فیلمی درباره باب دیلن تحت عنوان «خانه بی نشان» ثابت کرد. این فیلم به سال های اولیه زندگی این هنرمند در فاصله 1966 - 1960 می پردازد.

گفتنی است اسکورسیزی تنها فیلمسازی نیست که این روزها به مستندسازی روی آورده است. با گسترش علاقه مردم به دیدن و شنیدن اطلاعات جهت گیری نشده دیگر کارگردان معروف سینما «سیدنی پولاک» در جشنواره کن امسال نخستین تجربه مستندسازی خود را درباره معماری به نام «فرانک گری» به علاقه مندان نشان داد.