آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۰
ورزشی
۲۳

هنوز تکلیف حضور و غیاب وزنه برداری در دوحه روشن نیست

دیروز حوالی ظهر یکی از مربیان بلغاری که هنوز در تهران منتظر ایوانف بلغاری است، قوی ترین مرد جهان، حسین رضازاده را که پس از تمرین سنگین دچار کوفتگی عضلات شده بود، ماساژ می داد.

کوروش باقری دوست و یار دیرین و مربی امروز قهرمان جهان و المپیک که بر عملکرد ماساژور بلغاری نظارت می کرد از بلاتکلیفی گلایه داشت.

حسین رضازاده وقتی از ماساژور بلغاری خلاص شد، سؤالی را مطرح کرد و پرسید راستی تکلیف حضور و غیاب وزنه برداران کی مشخص می شود، آقای افشارزاده هم می خواهد پس از گفت و گو با وضعیت محرومیت و جریمه 400 هزار دلاری کار خود را آغاز کند یا اینکه باید کورکورانه تمرین کنیم و چشم بسته وارد مسلخ شویم؟

رضازاده که حتی قدرت تنفس کردن آرام را هم نداشت، مشخص بود که چه فشاری را برای اوج گرفتن تحمل می کند، ولی از بلاتکلیفی سخت گلایه داشت. قهرمان دو دوره بازیهای المپیک می گفت: خستگی روحی وجسمی مسابقه های جهانی نیاز به یک استراحت طولانی داشت، ولی من یک سربازم که باید از وجب به وجب افتخارات ملی و میهنی دفاع کنم.

وضعیت وزنه برداری متاسفانه به خاطر حرف و حدیث های جورواجور نامشخص است. از مرد پرتجربه و جایگزین شده وزنه برداری انتظار می رود هرچه زودتر تکلیف اردونشینان را که اکثریت آنها نا آماده و دور از شرایط آرمانی قرار دارند، روشن کنید.

قهرمان 7 مداله (6 طلا - یک برنز) و المپیک که در صورت حضور قهرمانی اش خلل ناپذیر خواهد بود، گفت: متاسفانه حرف و حدیثهای نه چندان کارشناسانه بعضی از افراد خانواده وزنه برداری، سبب شده است که وزنه برداری مانند مرغ سرکنده و بی تکلیف کار را دنبال کند. امیدواریم که گروهی متخصص و کاربلد به میدان بیایند و سرنوشت مسافران دوحه را روشن کنند.