آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۶
بازارچه
۲۸

آشفتگی در بازار گوشی تلفن همراه

نرخ انواع گوشی تلفن همراه افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ما، در پی جمع آوری گوشی های تلفن همراه قاچاق از بازار خرید و فروش این کالا و کاهش میزان انواع گوشی در بازار، قیمت این کالا در حدود 10 تا 50هزار تومان افزایش یافت.

فروشندگان گوشی تلفن همراه در خیابان جمهوری و پاساژ علاءالدین نیز از عرضه گوشی های موجود در بازار خودداری می کنند و معتقدند با توجه به تحولات اخیر قیمت انواع گوشی در بازار افزایش بیشتری می یابد.

عبده، یکی از فروشندگان گوشی در پاساژ علاءالدین در این زمینه گفت: چند روز پیش ماموران، به طور ناگهانی اقدام به جمع آوری گوشی های فاقد برگ سبز گمرکی و جریمه نقدی فروشندگان این گوشی ها کردند.

به گفته وی، این اقدام ماموران اکثر فروشندگان گوشی را دچار شوک کرد.

این در حالی است که مدیرکل روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در گفت وگو با خبرگزاری مهر، ضبط و کشف این گوشی ها را توسط ماموران این ستاد رد کرد و گفت: ماموران ستاد مبارزه با قاچاق کالا، هیچ اقدامی در این زمینه نکرده اند. کاشف، یکی دیگر از فعالان بازار گوشی در این زمینه می گوید: این اقدام ماموران، با توجه به افزایش تقاضا برای گوشی تلفن همراه که در نتیجه واگذاری سیم کارت های ایرانسل صورت گرفته است باعث افزایش بیشتر قیمت ها و آشفتگی بازار این کالا شده است. به طوری که پس از این اقدام ماموران، فروشندگان گوشی های دست دوم نیز قیمت کالاهای خود را در حدود 10 تا 15درصد و گاه بیشتر افزایش دادند.

به گفته وی، فروشندگان گوشی های آکبند نیز از فروش گوشی، به ویژه مدل های جدید خودداری می کنند.

با گشت و گذاری در پاساژ علاء الدین درمی یابیم، بازار این کالا دقیقا شرایطی مانند زمان اعلام افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه دارد و خرید و فروش گوشی به ندرت و با قیمت بالا صورت می گیرد.