آرشیو پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۲۵۴
صفحه اول
۱

برای نخستین بار راکت انداز ویژه پرتاب مین با موفقیت آزمایش شد

جنگ مین با عملیات مین ریزی وسیع در دریا و به کارگیری انواع مختلف مین های شناور و کف خواب دو و سه سلسوره در هفتمین روز از رزمایش پیامبر اعظم (ص) و آخرین مرحله از رزمایش نیروی دریایی سپاه انجام شد.

به گزارش ایسنا، جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، ضمن بیان این مطلب افزود: برای نخستین بار راکت انداز ویژه پرتاب مین در این رزمایش با موفقیت آزمایش شد.

علی فدوی قابلیت تحرک بالا، پرتاب همزمان 4 مین و دقت در مین ریزی را از ویژگی های این راکت انداز برشمرد و عنوان کرد: خوشبختانه تکنولوژی مورد استفاده در ساخت انواع مین های دریایی کاملا بومی بوده و به تولید انبوه رسیده است. دریادار پاسدار فدوی خاطرنشان کرد: در این مرحله از رزمایش همچنین تکاوران نیروی دریایی سپاه با رهگیری دقیق شناور فرضی دشمن با اجرای عملیات ویژه آن را به تصرف درآوردند.

وی تاکید کرد: در این مرحله از رزمایش تیم های غواصی شامل غواصان مناطق یکم، دوم و سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران عملیات ویژه پیش بینی شده در سریال های رزمایش را تمرین کردند. جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: نیروهای دریایی ویژه تکاور مستقر بر روی قایق های تندرو با پشتیبانی شناورهای موشک انداز، عملیات کنترل و بازرسی کشتی ها را در دریا به اجرا گذاشتند.