آرشیو پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۶۰
اخبار ورزشی
۱۳

مدیر فرهنگی دانشگاه مازندران خبر داد: طرح دولت برای توسعه انجمنهای علمی دانشگاه های کشور

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف تقویت نشاط علمی در دانشگاهها، انجمنهای علمی دانشجویی کشور را مورد حمایت قرار خواهد داد.

مرتضی علویان مدیر فرهنگی دانشگاه مازندران با اعلام این خبر افزود: به منظور تحقق این سیاست تفاهم نامه فرهنگی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با رؤسای دانشگاههای کشور مبادله شد.

وی تجهیز سخت افزاری انجمنها و اهدای رایانه به آنها را از جمله اقدامات حمایتی ذکر کرد و افزود: حمایتهای ویژه از انجمنهای فعال در قالب ارائه طرح و براساس شیوه نامه طرح نویسی انجام خواهد شد.

وی هدف از شکل گیری این انجمنها را حمایت از فعالیتهای جمعی و خودجوش پژوهشی و بهره گیری از مشارکت دانشجویان مستعد در بالندگی علمی و فرهنگی دانشگاهها ذکر کرد و افزود: انجمنهای علمی، دانشجویی در رشته های مختلف تخصصی برای نهادمند ساختن فعالیتهای فوق برنامه در دانشگاهها، شناسایی دانشجویان نخبه و ممتاز و بهره گیری از توان علمی آنها در راستای توسعه علمی کشور فعالیت دارند.

علویان از فعالیت 37 انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه مازندران خبر داد و افزود: بزودی 5 انجمن علمی دانشجویی دیگر در این دانشگاه فعالیت خود را آغاز می کنند.