آرشیو پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۲۵۴
اخبار اقتصادی
۱۴

وزارت بازرگانی اعلام کرد:تولید چادر مشکی تنها 4 درصد مصرف داخلی را پوشش می دهد

گروه اقتصادی: روابط عمومی وزارت بازرگانی اعلام کرد: کاهش تعرفه واردات پارچه چادرمشکی به منظور حمایت از مصرف کنندگان این کالا صورت گرفته است که با توجه به جایگاه ویژه این کالای فرهنگی در جامعه ما، به منظور حمایت از تولیدات داخلی دولت با اختصاص یارانه فرهنگی به تولیدکنندگان پارچه چادر مشکی حمایت از تولید داخلی را نیز مدنظر خواهد داشت.

در اطلاعیه با توجه به کاهش تعرفه واردات پارچه چادر مشکی اظهارنظرهای مختلفی از سوی صاحبنظران مختلف در روزنامه ها و رسانه های جمعی درج شده است.

با توجه به وظیفه اصلی این وزارت درخصوص مسوولیت کمیسیون ماده یک و تعیین تعرفه های واردات کالا بر خود لازم می داند توضیحاتی جهت تنویر افکار عمومی خصوصا تولیدکنندگان این محصول بیان کند:

«سال ها است که از سوی تولیدکنندگان مختلف پارچه چادر مشکی وعده تولید این کالا در داخل کشور به مردم داده شده است.

از سوی دیگر با وضع تعرفه کالایی بالا قیمت تمام شده این کالای وارداتی برای مصرف کنندگان داخلی همواره افزایش پیدا کرده است.

اما با توجه به آمار و ارقام موجود در کشور و سرمایه گذاری های انجام یافته توان بالقوه درخصوص تولید این کالا حدود 5\1 میلیون متر مربع در سال است که این میزان تنها چهار درصد مصرف داخلی این کالا را پوشش می دهد و برآورد انجام یافته از مصرف واقعی داخلی کشور حاکی از مصرف حدود 35 میلیون متر در سال است.