آرشیو شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۴
اقتصادی
۸

در صورت تامین نشدن اعتبار لازم طرح های آبی کشور با مشکلات متعدد مواجه می شوند

معاون وزیر نیرو در امور آب گفت: در صورتی که اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح های آبی کشور اختصاص نیابد، اجرای این طرح ها با مشکلات متعدد مواجه خواهد شد.

رسول زرگر در گفت و گو با فارس در سمنان افزود: در نیمه نخست امسال، بیش از 80 درصد تعهدات آبی یک ساله کشور عملی شده است، اما برای پیگیری و اجرای کامل این طرح ها باید اعتبار مورد نیاز آن ها در قالب متمم بودجه تصویب شود و اختصاص یابد. وی اظهار داشت: امسال از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار درخواستی برای اجرای طرح های آبی در قالب متمم بودجه، تاکنون 40 درصد آن به تایید رسیده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب با اشاره به در دست ساخت بودن 15 سد در کشور تصریح کرد: امسال 5 سد آبگیری شد و تا پایان سال بقیه این طرح های سد سازی نیز با توجه به وضع مناسب بارندگی در نخستین ماه سال آبی جدید، آبگیری می شود.

زرگر افزود: در یک ماه گذشته، 7‎/5 میلی متر باران در کشور بارید و این میزان برابر 12 میلیارد مترمکعب ذخیره آبی است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از 70 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: باید دو ماه از سال آبی (اواخر آبان ماه) در کشور بگذرد تا بتوان وضع منابع آبی را تعیین کرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب با اشاره به این که سال آبی گذشته 214 میلی متر باران در کشور بارید گفت: این میزان بارندگی 352 میلیارد مترمکعب ذخیره آبی برای کشور به همراه داشت و در مقایسه با سال قبل از آن، 27 درصد کاهش یافته بود.