آرشیو شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۴
صفحه آخر
۲۴

بیژن امکانیان: می خواستم روند بازیگری ام را تغییر دهم

«من سال ها مترصد تغییر در روند حضور در عرصه بازیگری سینما بودم و دو فیلم سربازهای جمعه و تقاطع این امکان را برایم به وجود آوردند تا وارد مرحله ای جدید در این عرصه شوم.»

بیژن امکانیان درباره حضور در فیلم سینمایی تقاطع و همکاری با ابوالحسن داوودی به مهر گفت: «ابتدا باید از ویژگی فیلمنامه تقاطع بگویم که یکی از علل اصلی حضور من در فیلم بود. کار یک اثر منسجم با شخصیت پردازی های درست بود و به شدت هم تصویری. فیلمنامه نویس یک دیدگاه کاملا سینمایی داشت.»

وی در ادامه افزود: «معمولا وقتی نقشی را قبول می کنم که فیلمنامه درستی داشته باشد. اگر نقشی در یک فیلم محوری اما در فیلمنامه ضعیف باشد، نمی تواند موفق شود. اسدی «تقاطع» شخصیتی به شدت باورپذیر و جذاب و برای مخاطب قابل درک بود. او شخصیتی بود که مشابه آنها را زیاد می بینیم. آدم هایی که تلاش می کنند و به جایی نمی رسند. این مساله هم بیش از آنکه حاصل ناتوانی آنها باشد، به شرایط اجتماعی بر می گردد. این تراژدی بسیاری از آدم های امروز جامعه ماست که درگیر مناسبات غلط شده اند.»

امکانیان تاکید کرد: «روابط زندگی شخصی حمید اسدی متاثر از روابط اجتماعی اوست و به همین دلیل در زندگی خانوادگی هم دچار مشکل است. به نوعی این دو وجه روابط سخت در هم تنیده شده اند و تلاش اسدی برای باز کردن این کلاف سر در گم است.