آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۲۵۶
ورزش
۱۷

تب و تاب برای دستیابی به عنوان اول تنیس جهان

این آخرین گام های یک محکوم به مرگ است. امیلی مورسمو پس از 2 ماه مصدومیت در حالی که تاج و تخت یک ساله خود را از دست رفته می دید، در نبردی حیثیتی با جاستین هنین هاردن خود را افتان و خیزان به مرحله نیمه نهایی تورنمنت قهرمانان کشاند.

قهرمان عضلانی فرانسوی در حالی که گیم اول را به هنین هاردن باخته بود، در گیم دوم در یک بازی حماسی 67 حریف را شکست داد و با قاطعیتی باور نکردنی در گیم سوم هم او را شکست داد. اما بازنده اصلی در این رقابت تیروای روسی بود که علی رغم پیروزی روز اول برابر مورسمو، از دور رقابت ها حذف شد و شاهد حضور حریف بازنده اش در دور دوم بود.

اما ماریا شاراپووا در ادامه دوران طلایی اش یازدهمین پیروزی پیاپی خود را جشن گرفت و با شکست دادن هینگیس، کلیسترز و دمینتوا با قدرت به نیمه نهایی راه یافت تا پس از مواجهه با حریف بلژیکی شانس حضور در مرحله نهایی را بیازماید.

شاراپووای روسی در یک خیزش سه ماهه، پس از فتح تنیس آزاد امریکا، به شکلی غیرقابل مهار به پیشروی خود ادامه می دهد و اگر بتواند در دو دیدار باقیمانده اش به پیروزی برسد می تواند یکی از شگفت انگیزترین فتوحات سال را رقم بزند و آن یعنی به پایان بردن سال با عنوان سید شماره یک تنیس حرفه یی جهان است. عنوانی که دو سه ماه پیش با موفقیت های چشمگیر مورسمو یک رویای دور از واقعیت و افسانه یی به نظر می رسید.

اما کیم کلیسترز بلژیکی که یک دوره یک ماهه سید شماره یک جهان را تجربه کرده بود با خرد کردن دمینتوا حضور خود را در نیمه نهایی مسجل کرد تا یک دیدار حماسی و بسیار حساس را با حریف فرانسوی خود انجام دهد.

از زمان کناره گیری مارتینا ناوراتیلووا و افول امثال اشتفی گراف و مارتینا هینگیس تنیس حرفه یی جهان همیشه چشم انتظار ظهور یک قهرمان کامل در رشته تنیس حرفه یی در قسمت زنان بوده است. با دست به دست گشتن مداوم تاج و تخت این رشته، به نظر می رسد این انتظار همچنان ادامه داشته باشد.