آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۵
صفحه آخر
۲۴

داوری 40 مستند بخش مسابقه جشنواره کیش

گروه فرهنگ و هنر: با به پایان رسیدن کار هیات انتخاب فیلم های هفتمین دوره جشنواره مستند کیش، هیات داوران کار خود را آغاز کردند.

حجت الله سیفی دبیر این دوره جشنواره کیش در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: احمد ضابطی جهرمی، حمید دهقانپور، دکتر احمد الستی، شهاب الدین عادل و دکتر رضاپور حسین داوری آثار بخش مسابقه را برعهده خواهند داشت.

وی افزود: از میان بیش از 500 فیلم رسیده به دبیرخانه جشنواره 40 فیلم برای بخش مسابقه انتخاب شده اند.

به گفته سیفی این 40 فیلم در دو بخش مسابقه با موضوع فیلم های دریایی و مسابقه با موضوع آزاد به رقابت می پردازند. در این دوره جشنواره بخشی با عنوان «مروری با آثار سینمای توریستی سینمای چین، فرانسه، ژاپن و اسپانیا» پیش بینی شده است. همچنین نگاهی به فیلم های دریایی سینماگران جهان از جمله لوک بسون از بخش های دیگر جشنواره امسال است.

سیفی در خصوص برنامه های دیگر جشنواره نیز گفت: ایجاد بازار فیلم داخلی و خارجی در کنار جشنواره، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع «از خزر تا خلیج فارس» از بهرام عابدی، نمایش مجموعه فیلم های انیمیشن با موضوع داستان های دریایی در سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای این دوره پیش بینی شده است. گفتنی است، هفتمین دوره جشنواره فیلم مستند کیش از 13 تا 16 آذرماه در این جزیره برگزار می شود.