آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۱۹
صفحه آخر
۲۰
پیشنهاد

فراتر از آرامش

جواد لگزیان

حتما شما هم از این صحنه های اکشن در خیابان ها دیده اید؟ ناگهان دو نفر بعد از بگوومگوهای معمولی به هم حمله ور می شوند و بعد از کلی تلفات باید از خودشان سوال کنند که چه می شد اگر آن حرف نامربوط یا رفتار ناپسند را ندیده می گرفتند.

«آرامش» کیمیای زمان ماست و آن که آرامش را در وجود خود پرورش داده است، کیمیاگر واقعی است.

کتاب«فراتر از آرامش» نوشته فرید نیک بین و افشین حاتمی منزه با یک نگاه علمی راهکارهای طب باستانی چین، طب گیاهی و تمرینات روزمره را برای آرامش توصیه می کند.

در «فراتر از آرامش» با جنبشی به نام «Slow Food» تغذیه آهسته آشنا می شویم که علیه «Fast Food» کودتا کرده اند.

اعضای جنبش غذای آهسته در ایتالیا تصمیم گرفته اند برخلاف جریان مرسوم غذا را به راحتی و همراه با صدای موسیقی کلاسیک در یک محل آرام میل کنند و از ایستادن در یک اغذیه فروشی شلوغ و از گوش سپردن به موسیقی بوق ماشین راحت شوند.

در فصل های دیگر کتاب هم روش های مرسوم درمانی کهن برای آرام ساختن ذهن و بدن توضیح داده شده است که جالب ترین آن ها تمرینات روزانه یوگاست که آن را می توان به راحتی درمحل کار و زندگی تمرین کرد.

امیدوارم همان گونه که مولفان کتاب آرزو کرده اند نه تنها به آرامش که به فراتر از آرامش هم دست پیدا کنید.

شاید می پرسید: فراتر از آرامش دیگر چیست؟

فراتر از آرامش یعنی این که نیروی درونی مثبت را به دیگران هم هدیه بدهیم. پس یادتان باشد این بار هنگامی که صدای بوق بلند شد و یک نفر حرف های نامربوطی زد یا از ماشین پیاده شد و یقه تان را گرفت، آرام لبخند بزنید و یک نسخه از کتاب فراتر از آرامش را که انتشارات بهجت به تازگی منتشر شده از صندوق عقب ماشین بردارید و به او هدیه دهید.

می پرسید حالا چرا صندوق عقب ماشین؟

چون با این اوضاع و احوال که ما می بینیم باید تعداد زیادی از این کتاب خرید و هدیه داد. از صاحب خانه گرفته تا _رییس اداره، دوست، همسایه و...