آرشیو دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۶
سیاست
۲

سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران: رای سیاه آمریکا در شورای امنیت، مجوز کشتار فلسطینی هاست

نشست خبری این هفته سخنگوی وزارت امور خارجه با خبرنگاران داخلی و خارجی پرسش و پاسخ درباره مسائل متنوع سیاست خارجی را شامل شد. «سید محمدعلی حسینی» در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات آمریکا و پیروزی دموکراتها گفت: در آمریکا چه حزب جمهوریخواه پیروز شود یا دموکرات، رامسفلد برکنار شود یا دیگران، تنها در صورتی که تغییری در رفتار و سیاستهای آمریکا مشاهده کنیم، آن را در روند مناسبات دو کشور مثبت ارزیابی خواهیم کرد. وی افزود: اما سوابق افراد مختلف و هیات حاکمه آمریکا به گونه ای نیست که ما امید تغییراتی در سیاستهای آمریکا داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی «ایران»، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی برای محکومیت جنایات این رژیم در بیت حانون گفت: رای سیاه آمریکا، مجوز کشتار بیشتر فلسطینیان است. حسینی تصریح کرد: این اقدام آمریکا، سفاکی رژیم صهیونیستی و تداوم کشتار مردم مظلوم فلسطین را بیش از گذشته علنی کرد و وتوی مکرر قطعنامه های محکومیت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا در شورای امنیت به منزله دستور و حمایت آمریکا برای تداوم کشتار تلقی می شود. وی با محکوم کردن جنایات اخیر در سرزمینهای فلسطینی، آمریکا را شریک اصلی تروریسم دولتی رژیم غاصب اسرائیل معرفی کرد.

> اسرائیل دست از پا خطا کند، کوبیده می شود

در خصوص اظهارات معاون وزیر دفاع اسرائیل برای حمله به ایران، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: توان و وضعیت اسرائیل کوچکتر از آن است که بخواهد ایران را تهدید کند و وضعیت امنیتی و سیاسی اسرائیل بسیار شکننده است.حسینی ادامه داد: اما اگر آنها اجازه چنین جسارتی به خود بدهند، پاسخ سپاهیان ایران، سریع، قاطع و کوبنده خواهد بود و به ثانیه نخواهد کشید.