آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۶۴
اخبار ورزشی
۱۳

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فرهنگی آموزش و پرورش: بخش مشاوره در دوره های گذشته مورد اجحاف قرار گرفته است

گردهمایی دو روزه کارشناسان مسئول مشاوره مقطع متوسطه سازمان های آموزش و پرورش کشور در خانه معلم شماره 3 اصفهان برگزار شد.

دکتر «علی کریمی» مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فرهنگی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در این گردهمایی با بیان اینکه سنگ اندازی برخی سازمان های متولی اعتبارات در کشور، محدودیت هایی را در مسیر فعالیت بخش مشاوره در نهاد آموزشی ایجاد کرده است، گفت: بخش مشاوره در دوره های گذشته مورد اجحاف قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان، مقوله مشاوره باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و این مهم مستلزم برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی است. کریمی گفت: با توجه به تهکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بر خروج آموزش و پرورش از رکود در زمینه های پرورشی، تیم جدید وزارت آموزش و پرورش تلاش خود را روی رفع محدودیت های بخش مشاوره و امور تربیتی متمرکز کرده است.

وی افزود: تلاش وزارت آموزش و پرورش بر آن است که سهم شایسته بخش پرورشی را از بودجه به این بخش برگرداند که این مهم در تدوین بودجه سال 86 در نظر گرفته شده و در این راستا نامه ای از سوی این وزارتخانه تهیه و برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فرهنگی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت 15هزار مشاور در آموزش و پرورش افزود: این مشاوران در 31 مرکز مستقل در سازمان های آموزش و پرورش کشور و 90شهر پرجمعیت خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و اولیاء آنان ارائه می دهند.

شایان ذکر است، همایش دو روزه کارشناسان مسئولان مشاوره مقطع متوسطه کشور با هدف بررسی راهکارهای تقویت این بخش در نهاد آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و مسئولان دفتر برنامه ریزی امور فرهنگی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و در آن مسائل مرتبط با مشاوره در قالب سه کمیسیون بحث و بررسی شد.