آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۶۴
شهرستان ها
۱۱

پس از چهار سال توقف ساخت لنج در هرمزگان بار دیگر آغاز شد

ساخت لنج در هرمزگان پس از چهار سال توقف بار دیگر آغاز شد.

معاون بندری و دریایی اداره کل بنادر و کشتیرانی هرمزگان این خبر را اعلام کرد و افزود: سوانح دریایی توسط لنج های ناایمن باعث شد سازمان بنادر و کشتیرانی ساخت این نوع شناور را در سال های گذشته متوقف کند.

علی اکبر صفایی گفت: با کمک موسسات رده بندی سازمان، دستور ساخت لنج چوبی سنتی با استفاده از استانداردها و تکنولوژی جدید و به صورت فنی و ایمنی صادر شده است و باید کارگاه های شناور از استانداردهای لازم نظیر تاسیسات، امکانات و نیروی انسانی متخصص برخوردار باشند.

معاون بندری و دریایی بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان با بیان اینکه 25 کارگاه ساخت شناور چوبی، 4 کارگاه ساخت شناور فایبرگلاس و 5 کارگاه ساخت شناورهای فلزی در استان وجود دارد گفت: ایمنی مهم ترین مسئله در ساخت شناور است به همین دلیل این اداره کل برای کارگاه های غیراستاندارد مجوز فعالیت صادر نمی کند.

صفایی اضافه کرد: با همکاری اداره کل صنایع تلاش می کنیم کارگاه های شناورسازی غیراستاندارد را به استانداردهای لازم منطبق کنیم. وی به ساخت 93 فروند لنج چوبی، 18 فروند لندیگراف، فروند 8 بارج و 27 شناور فایبرگلاس در سطح استان اشاره کرد و از اختصاص 40 میلیارد تومان از اعتبارات طرح های اشتغال زایی زودبازده به فعالیت های دریایی و بندری خبر داد و افزود: این اعتبارات به 45 متقاضی شناورهای فایبرگلاس، بارج، لندیگراف، لنج چوبی، یدک کش، تعمی رو و تجهیز کارگاه های شناورسازی، شناورهای مسافربری و خرید و تجهیز محوطه های اختصاصی برای ادامه خدمات تخلیه و بارگیری کالا اختصاص می یابد.

صفایی همچنین به اختصاص 5/13 میلیارد تومان از وجوه اداره شده سازمان بنادر و کشتیرانی به سفرهای دریایی اشاره کرد و گفت: این مبلغ به تعاونی مسافربری قشم، بندرعباس و کیش برای ساخت 55 فروند شناور مسافربری اختصاص می یابد.