آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۷
حوادث
۲۶

جویندگان عاطفه

آریا کوچولو تحت درمان قرار می گیرد

گروه حوادث: «آریا» کودک 20 ماهه ای که به آغوش پرمهر مادر بازگشته است تحت مداوا قرار خواهد گرفت.

وقتی نوشتیم که آریا را مادرش در حالی که نامه ای پر از مهر نوشته و همراهش کرده بود، رها کرده است به این امید که کودک بیمارش مجالی برای درمان و بهبودی بیابد، باور داشتیم که هرگز آریا تنها نخواهد ماند. پس از چند روز مادر سراسیمه بازگشت. در تمام روزهای جدایی آنقدر بی تاب شده بود که جز آریا کوچولو هیچ چیز دیگری به او آرامش نمی داد.

آریا در آغوش مادر آرام گرفت. آریا به خانه برگشت و خیلی ها در تماس هایشان گفتند که حاضرند به پای گرامیداشت عاطفه مادری و حمایت از آینده کودکی بیمار و تنها در کنارشان باشند. از سوی مراکز زیادی برای گفتار درمانی، فیزیوتراپی و کاردرمانی آریا تماس گرفته شد، چند دندانپزشک اعلام کردند حاضرند این کودک را تحت حمایت های درمانی قرار دهند. صبح دیروز وقتی آریا را به تحریریه روزنامه آوردند پسرک با دستان کوچک اش شکلاتی را به سوی مان گرفته بود و با زبان بی زبانی می خواست که از او شکلات را بگیریم. قرار شد آریا در مرکز نیمه خصوصی توانبخشی سرو به صورت رایگان تحت حمایت درمانی قرار گیرد.

آذر یکتا - روانشناس و یکی از مسئولان این مرکز - پس از معاینه آریا گفت: هنوز درمان «آریا» دیر نشده است. با توجه به درصد بالای هوش آریا، او در آینده پیشرفت خواهد کرد و در این زمینه جای هیچ نگرانی نیست. وی ادامه داد: این مرکز وابسته به بهزیستی است و 37 کودک تحت آموزش کار درمانی، گفتاردرمانی و روانشناسی قرار می گیرند. این کودکان هر روز از ساعت 8 تا 14 زیر نظر مربیان روانشناس تحت آموزش کارهای گروهی و انفرادی قرار می گیرند. وی اضافه کرد: هر ماه عملکرد این کودک به همراه یک گزارش کار به والدین او ارائه می شود. به گفته یکتا این کودکان در دو گروه 2 تا 5 ساله و 5 تا 9 ساله مهارت های لازم را کسب خواهند کرد.