آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۶۴
حوادث
۱۵

معاون اول رئیس قوه قضائیه: بداخلاقی انتخاباتی سرمایه های انقلاب را خدشه دار می کند

بداخلاقی های انتخاباتی و تخریب شخصیت های شرکت کننده در انتخابات مشکلی است که اگر به وجود آید ممکن است در این سیل بسیاری از چهره ها و شخصیت ها و افرادی که سرمایه های انقلاب هستند مورد خدشه قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با پیش بینی های قانون و دستگاه قضایی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی در انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات شوراها، اظهار داشت: نکته مهم این است که هم برای انتخاب شوندگان و هم برای انتخاب کنندگان محور، باید قانون باشد و همه کارها بر محور قانون پیش برود. نکته دیگر مجریان و ناظران بر قانون هستند که محور در آن جایگاه هم باید قانون باشد.

معاون اول رئیس قوه قضائیه در رابطه با اهرم های نظارتی دستگاه قضایی برای جلوگیری یا برخورد با تخلفات احتمالی در انتخابات آتی گفت: نظارت بر انتخابات خبرگان برعهده شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات مجلس بر عهده مجلس شورای اسلامی است. ولی در هر حال هر دو جایگاه مورد اعتماد مردم هستند و ناظرانی برای انتخابات خواهند داشت و امیدواریم که تخلفات و بداخلاقی های انتخاباتی و از همه مهم تر تخریب شخصیت های شرکت کننده در انتخابات طبق تاکید اخیر مقام معظم رهبری صورت نگیرد.